تشدید بارش‌ها در ۵ استان/آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق
مستعد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تشدید بارش‌ها در ۵ استان/آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق
مستعد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، سازمان هواشناسی امروز جمعه در اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی صادر کرد. در این اطلاعیه از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داده‌شده است.
زمان شروع این پدیده از جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ و زمان پایان آن شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ خواهد بود. از سوی این سازمان بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده است.
منطقه اثر پدیده شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان است.
جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی آثار این مخاطره است.
توصیه‌شده است در زمان ذکرشده از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو اجتناب و پرهیز شود. بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام گفته بود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، طی شبانه روز گذشته، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۹۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سرهنگ شیرانی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از جاده‌های کشور ۱۲.۸ درصد بوده است. همچنین اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صورت پذیرفته است که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.
وی در خصوص آخرین وضعیت محورهای شمالی کشور گفت: در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان است. ضمناً محور چالوس دارای بارش پراکنده برف و باران، محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.
سرهنگ شیرانی در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور نیز گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان مازندران گزارش شده است. علاوه بر استان مازندران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان هم شاهد بارش باران بوده ایم. امیدوارم از خبر تشدید بارش‌ها در ۵ استان/آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق
مستعد
راضی بوده باشید.

تشدید بارش‌ها در ۵ استان/آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق
مستعد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۲ ۰۲:۴۲:۰۵