تشدید اقدامات آمریکا و غرب برای پیگیری تحرکات هسته ای
روسیه

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تشدید اقدامات آمریکا و غرب برای پیگیری تحرکات هسته ای
روسیه
به گزارش سوالات شرعی و احکام، نشریه پلیتیکو به نقل از مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا از اقدام واشنگتن و متحدانش در تشدید فعالیت‌های اطلاعاتی به منظور پیگیری و رصد آماده سازی احتمالی روسیه برای بکارگیری سلاح هسته‌ای خبر داد.
بر اساس این گزارش، یک مقام دولتی آمریکا گفت: ما این موضوع را بیش از هر زمان دیگری از نزدیک دنبال می‌کنیم.
وی همچنین افزود که اقدامات اخیر شامل فعالسازی توانمندی‌های اطلاعاتی بیشتر از سوی آمریکا در آسمان، فضا و محیط مجازی و افزایش تکیه بر ماهواره‌هایی است که از زمین برای تحلیل استقرار نیروهای روسیه که ممکن است برای آماده سازی بکارگیری سلاح هسته‌ای دستوراتی را دریافت کرده باشند، عکس می‌گیرند.
طبق گزارش پولیتیکو، تمرکز ایالات متحده بر منطقه کالینینگراد روسیه در ساحل دریای بالتیک بین لهستان و لیتوانی است که روسیه سلاح‌های دو منظوره و موشک‌های فراصوت را در آنها مستقر کرده است.
در همین راستا، سایت‌های رصدکننده پرواز هواپیماها، طی هفته اخیر هواپیماهای شناسایی زیادی از نوع آر-سی ۱۳۵ متعلق به نیروی هوایی آمریکا را در اطراف شهر کالینینگراد که مشغول جمع آوری اطلاعات بوده‌اند رصد کرده‌اند.
این اقدام درپی همه پرسی‌های روسیه در دونتسک، لوهانسک و نیز خرسون و زاپروژیا برای پیوستن این مناطق به روسیه و اعلام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر بسیج جزئی نیروهای ذخیره در این کشور صورت می‌گیرد.
این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرده است که تا کنون هیچ ادله‌ای را مبنی بر آماده شدن روسیه برای بکارگیری سلاح هسته‌ای ثبت نکرده است. امیدوارم از خبر تشدید اقدامات آمریکا و غرب برای پیگیری تحرکات هسته ای
روسیه
راضی بوده باشید.

تشدید اقدامات آمریکا و غرب برای پیگیری تحرکات هسته ای
روسیه  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۴۰:۰۹