تحرک بیشتر به معنای ریسک کمتر دیابت در زنان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تحرک بیشتر به معنای ریسک کمتر دیابت در زنان به گزارش خبرنگار سایت احکام به نقل از ساینس دیلی، دیابت نوع ۲ شایع‌ترین شکل این بیماری است که ۹۰ تا ۹۵ درصد افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در دیابت نوع ۲، بدن در برابر عمل انسولین مقاوم است، به این معنی که نمی‌تواند به درستی از انسولین استفاده کند، بنابراین نمی‌تواند قند را به سلول‌ها برساند. دیابت نوع ۲ اغلب در افراد بالای ۴۵ سال ایجاد می‌شود، اما در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان هم تشخیص داده می‌شود.
دکتر «اندرو پِری»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در تنسی، گفت: «ما رابطه بین فعالیت بدنی و دیابت نوع ۲ را با رویکردی نوآورانه با استفاده از داده‌های دستگاه‌های پوشیدنی مرتبط با سوابق سلامت الکترونیکی در یک جمعیت واقعی بررسی کردیم. ما دریافتیم افرادی که زمان بیشتری را در هر نوع فعالیت بدنی سپری می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند. داده‌های ما اهمیت تحرک بدن را هر روز برای کاهش خطر ابتلاء به دیابت نشان می‌دهد.»
محققان داده‌های ۵۶۷۷ شرکت‌کننده را که در برنامه تحقیقاتی بین سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۲۱ شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. حدود ۷۵ درصد از شرکت کنندگانی که محققان مورد مطالعه قرار دادند زن بودند.
محققان ۹۷ مورد جدید دیابت را طی ۴ سال پیگیری در مجموعه داده‌ها پیدا کردند. آنها مشاهده کردند احتمال ابتلاء به دیابت نوع ۲ در افرادی که میانگین تعداد گام‌های روزانه شأن ۱۰۷۰۰ است، ۴۴ درصد کمتر از افرادی است که ۶۰۰۰ قدم برداشته بودند. امیدوارم از خبر تحرک بیشتر به معنای ریسک کمتر دیابت در زنان راضی بوده باشید.

تحرک بیشتر به معنای ریسک کمتر دیابت در زنان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۵ ۰۲:۳۶:۵۰