تایوان بدنبال تولید پهپادهایی شبیه پهپادهای ایرانی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تایوان بدنبال تولید پهپادهایی شبیه پهپادهای ایرانی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از دیفنس میرر، تایوان در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ پهپاد مشابه شاهد -۱۳۶ ایران را شبیه سازی و تولید می‌کند.
در این ارتباط به طور دقیق‌تری گفته شده که تایوان می‌خواهد ۱۰۴ پهپاد شیان هساینگ را که شباهت‌هایی با پهپادهای ایرانی شاهد -۱۳۶ دارد و در حال حاضر توسط روسیه علیه اوکراین استفاده می‌شود، ظرف سه سال آینده تولید کند.
به گفته تایوان نیوز، «چی لی پینگ»، رئیس شرکت تولید کننده اسلحه در تایوان گفت که شیان هسیانگ با وسیله نقلیه می‌تواند پرتاب شود و این پهپاد به طور مؤثری سیستم‌های راداری مختلف را که توسط ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در امتداد ساحل، یا داخل دریا اداره می‌شود، می‌تواند سرکوب کند.
این پهپاد توسط بخش تحقیقات سیستم‌های هوانوردی مؤسسه ملی علم و فناوری چونگ شأن (NCSIST) ساخته شده است و اولین حضور خود را در نمایشگاه تایپه ۲۰۱۹ و هوافضا و فناوری دفاعی در سال ۲۰۱۹ انجام داده است.
براساس این گزارش، شیان هسیانگ سایز کوچک در دو نوع عرضه می‌شود: یک سلاح ضد تشعشع و دیگری سلاح فریب. اولی برای درگیری با مواضع موشکی دشمن و ایستگاه‌های راداری طراحی شده است و هدف نوع دوم فعال کردن و فریب رادار دشمن است.
پهپاد ضد تشعشع شیان هسیانگ بردی تا ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و در مرحله شیرجه به سمت هدف به سرعت ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. آنها می‌توانند پنج ساعت در آسمان بمانند و پهپادهای متخاصم را بیرون کنند.
به طور کلی پهپادهای کامیکاز به باند فرودگاه نیاز ندارد. هر هواپیمای بدون سرنشین در یک محفظه جداگانه در یک وسیله پرتاب بارگیری می‌شود و می‌تواند ۱۲ هواپیمای تهاجمی بدون سرنشین را حمل کند. به گفته شرکت تایوانی تولید کننده این پهپادها، استقرار، پرتاب و جابجایی وسایل نقلیه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی انجام شود و انعطاف پذیری عملیاتی و بقای سیستم سلاح را بهبود بخشد.
براین اساس قرار است که تایوان تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ پهپاد مشابه پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ را تولید کند.
پهپادهای سوئیچیبل آمریکا، پهپادهای لانست روسی و شاهد -۱۳۶ ایرانی اخیراً توجه رسانه‌های زیادی را به خود جلب کرده‌اند، زیرا از آنها به طور گسترده در اوکراین استفاده می‌شود.
پهپادهای شیان هسیانگ شبیه پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران است و هر دوی آنها طراحی بال دلتا دارند. در حالی که توانایی‌ها مشابه است، به نظر می‌رسد پهپاد ایرانی بهتر می‌توانند عمل کنند.
پهپاد شاهد -۱۳۶ مورد استفاده در نیروهای مسلح ایران در سه مدل ضد نفر و زرهی، ضد استحکامات و جستجوگر رادار استفاده می‌شود. قسمت بینی حاوی یک کلاهک است که وزن آن بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم تخمین زده می‌شود. موتور در قسمت عقب بدنه قرار می‌گیرد و یک ملخ دو پره را در آرایش فشار به حرکت در می‌آورد. این مهمات ۳.۵ متر طول و ۲.۵ متر طول بال دارد، با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و وزن آن حدود ۲۰۰ کیلوگرم است. برد بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است که می‌تواند در حالت حمله مستقیم از پیش برنامه ریزی شده مهمات (تا حدودی شبیه موشک‌های کروز دوربرد) و همچنین یک حالت مهمات سرگردان طولانی مدت که با برد سیگنال رادیویی حدود ۱۵۰ کیلومتر محدود شده است، قابل استفاده باشد. امیدوارم از خبر تایوان بدنبال تولید پهپادهایی شبیه پهپادهای ایرانی
است
راضی بوده باشید.

تایوان بدنبال تولید پهپادهایی شبیه پهپادهای ایرانی
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۴ ۰۲:۴۰:۴۸