تاکید رهبر انقلاب بر نگارش خاطرات دفاع مقدس انگیزه چاپ کتاب
بود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تاکید رهبر انقلاب بر نگارش خاطرات دفاع مقدس انگیزه چاپ کتاب
بود
به گزارش خبرنگار سایت احکام، مهدی سلحشور شامگاه یکشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب باغ حاج علی که خاطرات وی از دفاع مقدس است اظهار داشت: هیچ انگیزه‌ای برای بیان خاطرات دفاع مقدس و چاپ کتاب نداشتم و تأیید این گفته ام نیز آن است که تا سه دهه بعد از اتمام جنگ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
وی بیان داشت: مهمترین علت عدم نگارش کتاب آن بود که سنخیتی بین خود و شهدا نمی‌دیدم و معتقدم فاصله زیادی بین من و شهدا وجود دارد.
این مداح اهل بیت (ع) بیان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمود رزم یک رزمنده تمام نمی‌شود تا وقتی که خاطرات دفاع مقدس را ثبت کند، این فرموده مقام معظم رهبری انگیزه‌ای شد تا رشادت‌های شهدا و رزمندگان را بازگو کنم.
وی عنوان داشت: تلاش شد تا این کتاب شهید محور باشد هر چند که رگه‌های از حضور ما در کتاب نیز وجود دارد که در حقیقت مقدمه‌ای برای بیان خاطرات شهدا بوده است.
سلحشور افزود: خاطرات دوران دفاع مقدس را با تمام وجودم بازگو کردم و نوید نوروزی نیز این کتاب را کار کرد.
وی ادامه داد: نحوه پردازش کتاب به گونه‌ای بود که گاهی خسته می‌شدیم و مجبور بودیم چندین روز پشت سر هم صحبت کنیم.
این مداح قمی گفت: تمام تلاشم بر این امر تکیه داشت که گفته‌ها مستند باشد، حتی کتک خوردنم توسط پدر بعد از اینکه فهمید من برای رفتن به جبهه اقدام کردم را نیز آوردیم.
وی گفت: ماندن لشکر در باغ حاج علی، خاطرات بسیار به یادمانی برایم داشت که اسم این کتاب نیز اینگونه نامگذاری شده و اصرار داشتم که نام حاج علی که خدمت زیادی به رزمندگان کرد نیز باید باشد و این نام گذاری می‌تواند این شخصیت را زنده کند.
سلحشور افزود: در کتاب چند فصل بعد از دفاع مقدس نیز روایت شده، هر چند مفصل به آن پرداخته نشده است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه فرج الله سلحشور اولین نفری بود که کتاب را خواند افزود: این کتاب بالای ۳۰ بار بازنویسی شده و بیش از ۵۰ ساعت با همرزمان صحبت می‌کردیم.
وی بیان داشت: دو سه نکته در این کتاب آمده که واقعیت نداشت و به همین دلیل در میانه چاپ گفتیم که حتماً باید اصلاح شود. امیدوارم از خبر تاکید رهبر انقلاب بر نگارش خاطرات دفاع مقدس انگیزه چاپ کتاب
بود
راضی بوده باشید.

تاکید رهبر انقلاب بر نگارش خاطرات دفاع مقدس انگیزه چاپ کتاب
بود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۱ ۰۲:۳۷:۴۷