بی برقی و خاموشی در اوکراین شاید تا هفته ها ادامه داشته
باشد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بی برقی و خاموشی در اوکراین شاید تا هفته ها ادامه داشته
باشد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، روز چهارشنبه گفت که قطع برق این کشور ممکن است هفته‌ها به طول بینجامد و این امر نشان دهنده آن است که نیاز به ذخیره استراتژیک ژنراتورهای الکتریکی برای اوکراین بسیار مهم است.
این مقام اوکراینی در مراسم افتتاحیه پروژه شهرهای اروپایی برای کمک به اوکراین از طریق تهیه ژنراتورهای الکتریکی گفت که این پروژه به اوکراینی‌ها کمک می‌کند تا «در سخت‌ترین زمستان در تاریخ مدرن این کشور زندگی کنند.»
وی در بیانیه‌ای از دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: «ژنراتورها تجهیزات اصلی هستند که نیازهای اساسی مردم را تأمین می‌کنند: نور، ارتباطات، دسترسی به کمک‌های پزشکی قابل اعتماد در هنگام خاموش شدن چراغ‌ها. ما به آنها به عنوان یک ذخیره استراتژیک در صورت خاموشی کامل و بی وقفه که ممکن است هفته‌ها طول بکشد، نیاز داریم.»
او همچنین گفت که اوکراین به تجهیزات ولتاژ بالا مانند اتوترانسفورماتور، قطع کننده مدار، رله و برقگیر نیاز دارد.
پیش از این، ماکسیم تیمچنکو، مدیرعامل شرکت انرژی اوکراین، ساکنان این کشور را تشویق کرده بود تا در صورت امکان زمستان را در خارج از مرزهای این کشور سپری کنند. با این حال، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین بعداً اعلام کرد که اوکراینی‌ها مجبور نیستند بدلیل قطع برق این کشور را ترک کنند.
در ۱۸ نوامبر نیز، نخست وزیر اوکراین، «دنیس شمیگال» گفته بود که تقریباً ۵۰ درصد از سیستم انرژی این کشور از کار افتاده است. در همان روز، «آندری سادووی»، شهردار لووف اوکراین به ساکنان محلی هشدار داده بود که ممکن است شهر در موقعیتی قرار گیرد که برای هفته‌ها برق و گرمایش وجود نداشته باشد.
از سوی دیگر، اروپا درپی تشدید بحران تأمین برق در اوکراین، که از پیامدهای مستقیم جنگ افروزی خود در این کشور است، در اندیشه راهکاری برای کاهش این بحران است. در همین ارتباط نیز، «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که اروپا در تلاش است تا کارزاری را برای تأمین ژنراتورهای برق اوکراین راه اندازی کند. بنا به اعلام این مقام پارلمان اروپا، بانک بازسازی و توسعه اتحادیه اروپا ۳۷۲ میلیون یورو در اختیار شرکت انتقال برق اوکراین به جهت تعمیر زیرساخت‌های انرژی آسیب دیده آن قرار می‌دهد.
حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار پل کریمه در ۱۶ سایت احکام آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است. به نوشته نیویورک‌تایمز، پس از اینکه ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب دیده، وضعیت در شهر کی‌یف چنان وخیم است که کارگران شهرداری در حال ایجاد هزار پناهگاه گرمایشی هستند. امیدوارم از خبر بی برقی و خاموشی در اوکراین شاید تا هفته ها ادامه داشته
باشد
راضی بوده باشید.

بی برقی و خاموشی در اوکراین شاید تا هفته ها ادامه داشته
باشد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۴ ۰۲:۳۹:۵۹