بیانیه مشترک آمریکا وتروئیکای اروپا درباره قطعنامه ضدایرانی
آژانس

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بیانیه مشترک آمریکا وتروئیکای اروپا درباره قطعنامه ضدایرانی
آژانس
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تارنمای وزارت خارجه انگلیس، سه کشور اروپایی عضو برجام به همراه آمریکا با صدور بیانیه مشترکی از تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کردند.
بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: ما دولت‌های فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس در مورد ایران استقبال می‌کنیم.
در این بیانیه ادعا شده است: این قطعنامه در واکنش به همکاری ناکافی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد مسائل جدید و باقیمانده مربوط به تعهدات حقوقی ایران بر اساس توافقنامه پادمانی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) تصویب شد.
این بیانیه می‌افزاید: این دومین قطعنامه‌ای است که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد این موضوعات در سال جاری به تصویب رساند. شورا با این اقدام پیام روشنی ارسال کرد مبنی بر اینکه ضروری و فوری است که ایران به تعهدات پادمانی خود تحت ان پی تی پایبند باشد و اقدامات مشخص شده را بدون تأخیر انجام دهد.
این بیانیه همچنین مدعی شد: ایران باید توضیحات فنی معتبری برای وجود ذرات اورانیوم شناسایی شده در سه مکان اعلام نشده ارائه کند و محل نگهداری مواد هسته‌ای مرتبط و یا تجهیزات آلوده را روشن کند. این قطعنامه حمایت تزلزل ناپذیر شورای امنیت از تلاش‌های طولانی مدت آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران برای حل و فصل این مسائل حیاتی را مورد تاکید قرار می‌دهد.
این بیانیه می‌افزاید: همانطور که روشن کرده ایم اگر ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل بتواند گزارش دهد که مسائل باقیمانده پادمانی دیگر حل نشده نیستند، شورا می‌تواند بررسی خود درباره این موضوع را متوقف کند.
در این بیانیه ادعا شده است: ما امیدواریم که ایران از این فرصت برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بستن این موضوعات باقیمانده استفاده کند تا هیچ اقدام دیگری در مورد این موضوعات ضروری نباشد.
لازم به ذکر است که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه ۲۶ آبان از تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی خبر داد.
«محسن نذیری» سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر عزم و پایداری ایران در دفاع از منافع و حقوق خود مقابل فشارها و زیاده‌خواهی‌های غرب تاکید کرد: تصویب این قطعنامه ضدایرانی می‌تواند بر روند همکاری و تعاملات سازنده کشورمان با آژانس اثرگذار باشد.
وی افزود: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست امروز خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیسی، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان به تصویب رساند. امیدوارم از خبر بیانیه مشترک آمریکا وتروئیکای اروپا درباره قطعنامه ضدایرانی
آژانس
راضی بوده باشید.

بیانیه مشترک آمریکا وتروئیکای اروپا درباره قطعنامه ضدایرانی
آژانس  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۹ ۰۲:۴۶:۰۱