بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی
سازمان ملل

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی
سازمان ملل
به گزارش سوالات شرعی و احکام، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد امشب (چهارشنبه) پس از رای‌گیری از اعضای این شورا، جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل کنار گذاشت؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی این اقدام ضدایرانی، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه علیه ایران صادر کرد.
در این بیانیه که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده، ادعاهای نخ‌نما و بی‌اساس آمریکا و غرب علیه ایران تکرار شده و در بخشی از آن آمده است: امروز در یک رای‌گیری تاریخی، سازمان ملل متحد در واکنش به سرکوب سیستماتیک زنان و دختران ایران، در راستای حذف این کشور از کمیسیون مقام زن اقدام کرد. این رای‌، نشانه دیگری از اجماع فزاینده بین‌المللی علیه ایران بوده و خواستار پاسخگویی (ایران) است.
در ادامه این بیانیه ضدایرانی و مداخله‌جویانه که با حقایق ایران در تضاد است، می‌خوانیم: آمریکا در راستای پاسخگو کردن ایران برای سورفتارها علیه مردم خود، به ویژه معترضان صلح‌جو، زنان و دختران و خشونتی که علیه مردم اوکراین روا داشته و همچنین اقدامات بی‌ثبات‌کننده در سراسر خاورمیانه، با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان همکاری می‌کند.
در بخش دیگری از این بیانیه که برپایه ادعاهای بی‌اساس مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به روسیه و همچنین در ادامه حمایت‌های واشنگتن از اغتشاشات ایران تهیه، تنظیم و منتشر شده، آمده است: آمریکا تنها در طول هفته گذشته، سه بسته تحریمی جداگانه علیه تهران تصویب کرد و ایران را به‌واسطه تامین مالی تروریسم، نقض‌های حقوق بشری مرتبط با اعتراضات و همچنین تامین پهپاد برای روسیه جهت حمله این کشور به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را هدف گرفت. ما همگام با اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، استرالیا و سایر کشورهایی که تحت اختیارات خود، تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران اعمال کردند، اقدام کردیم. این اقدامات در ادامه زنجیره دائمی تحریم‌های ما علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور صورت گرفته است.
قطعنامه اقدام ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با اغتشاشگران و مخلان امنیت مردم ساعاتی پیش با هدف لغو عضویت تهران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رای موافق، هشت مخالف و ۱۶ ممتنع به تصویب رسید. واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه سیاسی پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرده بود. امیدوارم از خبر بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی
سازمان ملل
راضی بوده باشید.

بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی
سازمان ملل  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۵ ۰۲:۳۷:۳۸