بسیج الگویی برای کشورهای منطقه و دنیا شده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بسیج الگویی برای کشورهای منطقه و دنیا شده است به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه امروز کنگان با تحلیلی بر اوضاع و وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: مسلح شدن به دو عنصر مقاومت و تقوا سبب ناکام شدن توطئه دشمن خواهد شد. دشمن باید بداند ملت ایران خستگی را خسته کرده و خستگی ناپذیر است.
خطیب جمعه کنگان با اشاره به اغتشاشات و فتنه‌های اخیر عنوان کرد: مطمئن باشیم همان خدایی که فتنه و آشوب ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۸ را خاموش کرد قادر است اغتشاشات اخیر را نیز خاموش کند.
محمودی افزود: تا زمانی که شما دست از دینتان و ارزش‌های دینی تان برندارید این دشمنی ادامه و استمرار خواهد داشت.
وی با استناد به آیات قرآن کریم در خصوص آینده انقلاب و این سوال که آیا این فتنه‌ها تهدیدی جدی برای انقلاب دینی به حساب می‌آید عنوان داشت: دشمن می‌خواهد و اراده کرده نور خدا را خاموش کند اما خدا نورش را به اتمام و سرمنزل مقصود می‌رساند ولو اینکه کفار خوششان نیاید و اینکه آمریکا و شرق و غرب عصبانی شوند.
امام جمعه کنگان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برخی دیدارهای عمومی و دیدارهای خصوصی با برخی از خواص عنوان کرد: معظم له فرمودند من آینده انقلاب را روشن‌تر از گذشته می‌بینم، این شیطنت‌ها می‌آید و می‌رود و آنچه می‌ماند پرچم توحید و پرچم الله اکبر است.
محمودی گفت: در این دو ماه اخیر شرایط کشور ما با جنگ احزاب صدر اسلام شباهت دارد، چون آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی، رژیم‌های مرتجع عرب، کشورهای اروپایی، منافقین، سلطنت طلب‌ها، سلبریتی ها و افراد اغفال شده همه و همه با هم متحد شدند تا به انقلاب و نظام دینی آسیب برسانند که باید بگوییم «شتر در خواب بیند پنبه دانه».
وی با تشکر از هوشیاری و اشراف عملیاتی سربازان گمنام امام زمان، نیروی مقتدر انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج، شورای تأمین و مرجع قضائی، از تلاش آنان در ایجاد نظم و امنیت در کنگان تشکر و قدردانی و عنوان کرد: هر جا رد و نخی از فتنه بود توسط این مدافعان امنیت شناسایی و فرصت توطئه به فتنه گران داده نشد.
خطیب جمعه کنگان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از برگزاری یادواره شهدای کنگان در محله خمینی آباد این شهر، از فرمانده و دست‌اندرکاران پایگاه مقاومت بسیج جعفر بن ابیطالب علیه السلام محله خمینی آباد تقدیر و تشکر کرد.
محمودی با گرامیداشت هفته بسیج و با استناد شاخص‌های قرآنی در خصوص فرهنگ بسیجی عنوان کرد: بسیج مصداق بارز ربیون در عصر ما است، که نیروهای رزمنده و جنگنده و آماده به کار، وسط میدان و گوش به فرمان فرمانده خود هستند.
وی، ایستادگی در برابر سختی‌ها و نترسیدن و سست نشدن در برابر دشمن، احساس ضعف نکردن و کرنش نکردن در برابر دشمن، صبر و استقامت و مقاومت و همچنین اتکال و اتکاء به ذات اقدس اله را مهمترین ویژگی‌ها و شاخصه ربیون و بسیجیان عصر حاضر عنوان کرد.
امام جمعه کنگان گفت: بسیج امروز نه تنها در کشور نقش آفرین است، بلکه الگویی برای دیگر کشورهای منطقه و همچنین دنیا شده است که نمونه آن حشدالشعبی در عراق، نیروهای مردمی در سوریه، فاطمیون، زینبیون، حزب الله است.
محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج بیان کرد: امروز نه تنها بسیج در بعد نظامی، بلکه در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و دیگر حوزه‌ها خوش درخشیده است.
وی با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هم‌وطنانمان و نیز تعدادی از طلاب، نیروهای بسیجی و امنیتی توسط تروریست‌ها در ایذه، مشهد، اصفهان و برخی شهرهای کشور، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و بر ضرورت وحدت و وفاق ملی و ایستادگی در برابر دشمن و نیز بصیرت افزایی و دشمن شناسی تاکید کرد. امیدوارم از خبر بسیج الگویی برای کشورهای منطقه و دنیا شده است راضی بوده باشید.

بسیج الگویی برای کشورهای منطقه و دنیا شده است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۷:۴۰