بسیج اساتید بوشهر در پی حوادث اخیر کشور بیانیه داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بسیج اساتید بوشهر در پی حوادث اخیر کشور بیانیه داد به گزارش سوالات شرعی و احکام، سازمان بسیج اساتید استان بوشهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه همواره سمبل فرهیختگی، عدالت خواهی، میهن دوستی، روشنگری و انقلابی گری بوده است. دو قشر فرهیخته استاد و دانشجو در چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی توانسته‌اند در جهت خدمت به کشور عزیز و ارتقای سطح بین المللی ایران از جهت علمی افتخارآفرینی کنند، همین الان نیز اکثریت قاطبه اساتید و دانشجویان بدون توجه به غوغا سالاری دشمنان قطار پیشرفت علمی ایران اسلامی را با تمام توان به پیش می‌رانند و از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای هراسی به دل راه نمی‌دهند.
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: با همه این امتیازات و شکوه بزرگ، شاهد هستیم برخی اساتید بدون توجه به نقش آفرینی دشمنان و معاندان در اغتشاشات اخیر، با همراهی با آنان در زمین آمریکا، انگلیس و رژیم کودک کش صهیونیستی و منافقان و داعشی های وطنی بازی می‌کنند، آفت بزرگ این دسته از اساتید نداشتن فهم درست از اوضاع کشور و عدم تحلیل عمیق جریانات اخیر است. این همان بی بصیرتی است که برخی از اساتید را به رفتاری جاهلانه وا می‌دارد که نقش پیاده نظام صهیونیست‌ها را بازی کنند.
متأسفانه اخیراً یکی از اساتید فریب خورده دانشگاه خلیج فارس، با نوشتن متن استعفا و کناره گیری از مسئولیت خود، نکاتی را نوشته که بوی جهالت و نادانی نسبت به توطئه‌های سنگینی که علیه ایران عزیز در جریان است می‌دهد. این استاد دانشگاه که باید پرچم روشنگری و زمان شناسی و درک موقعیت حساس کشور را بر دوش بگیرد به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا گردانندگان اینترنشنال و بی بی سی و معاندان دیگر تغذیه کننده فکر و روح و اندیشه او هستند.
در ادامه این بیانیه ذکر شده است: بدون تردید تاریخ این دسته از اساتید بی بصیرت را که با دشمن خونخوار همراهی می‌کنند و آب در آسیاب کینه توزان خونریز می‌ریزند نخواهد بخشید.
اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان بوشهر با رصد دقیق جریانات و با شناخت همه جانبه نقشه‌های دشمن به این استاد دانشگاه و اقلیت محدودی که حریصانه خود را در آغوش دشمن انداخته‌اند یادآور می‌شود که بیش از پیش حیثیت علمی و دانشگاهی خود را خدشه دار نکنند و همراه با سایت احکامه‌های تربیت شده استعمار و استکبار به شایعه سازی و آتش افروزی در ذهن و روح دانشجویان عزیز دست نزنند. اگر امثال این استاد دانشگاه تصور می‌کنند با این مواضع نابخردانه می‌توانند فضای افکار عمومی و دانشگاه و دانشجو را بفریبند به سختی در اشتباه هستند.
در این بیانیه بیان شده است: استاد و دانشجوی ما بیدار است و آن قدر بصیرت و بینایی و درک عمیق از شرایط موجود دارد که حتی با وجود برخی مشکلات اجتماعی به خود اجازه ندهد که در این برهه‌ی حساس با دشمن همراهی کند.
با کمال تأسف شاهد هستیم که یکی از رؤسای پیشین یکی از دانشگاه‌های استان در ایجاد اغتشاش و نقش آفرینی در تحریک تعدادی از دانشجویان فعال است. از این استاد نیز می‌خواهیم شرایط کنونی را درک کند و ناخواسته به ابزار دشمن تبدیل نشود. دشمن کینه توز هدفش نابودی ایران یک پارچه است’، شما که ادعای ایران دوستی دارید اقدامی نکنید که تجزیه طالبان مزدور و اربابان آنها با مواضع شما دلگرم شوند.
در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج اساتید استان بوشهر با درک موقعیت کنونی ضمن درخواست از رؤسای دانشگاه‌ها و در سطح بالاتر وزارت علوم به ایفای نقش و به کار گیری تمام توان خود در جهت حل مشکلات اساتید و دانشجویان، همه اقشار دانشگاهی را به آرامش دعوت می‌کند تا ان‌شاءالله با هم دلی و همراهی بتوانیم ایرانی آباد، آزاد، پیشرفته و مستقل داشته باشیم. امیدوارم از خبر بسیج اساتید بوشهر در پی حوادث اخیر کشور بیانیه داد راضی بوده باشید.

بسیج اساتید بوشهر در پی حوادث اخیر کشور بیانیه داد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۳ ۰۲:۳۹:۱۹