برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند به گزارش خبرنگار سایت احکام، معاون سیمای رسانه ملی عصر جمعه در اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در عسلویه اظهار داشت: پیدا کردن شخصیت و خلق اثر خوب با ارزشمندترین دستاورد برای یک مستندساز است که به انگلیسی کاراکتر قلمداد می‌شود.
محسن برمهانی نگاه مستندسازان را توحیدی دانست و افزود: منطقه پارس جنوبی و طرح‌هایی که اجرا شده سراسر شخصیت و کاراکتر است که می‌تواند برای مستندسازان سوژه باشد.
وی افزود: اگر قرار است از پیشرفت ایران صحبت شود می‌توان از منظر این شخصیت‌ها کار انجام شود و در سکو سکوی نفتی و گازی می‌تواند دست مایه طرح موضوع پیشرفت برای مستندسازان باشد.
معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابتکار انتخاب این منطقه برای برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند را مورد ستایش قرار داد و گفت: حضور مستندسازان در این منطقه نگاه ویژه‌ای برای نشان دادند پیشرفت کشور و جهاد تبیین می‌تواند باشد.
برمهانی از برگزاری جشنواره مستند حقیقت خبر داد و بیان کرد: تفاوت جشنواره مستند ششم با دیگر جشنواره‌های مستند این است که برای رسانه تلویزیون تولید محتوا و آثار ارزیابی می‌کند.
تقویت پیوند هنر و صنعت
مدیر شبکه تلویزیونی مستند و دبیر ششمین جشنواره تلویزیونی مستند نیز در این مراسم با بیان اینکه پیوند هنر و صنعت تحولات شگرف ایجاد می‌کند اظهار داشت: اگر پیوند این مهم توسعه یابد اتفاقات مهم و خوبی ایجاد می‌شود.
محسن یزدی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از فیلم‌های مستند خاطرنشان کرد: باید مستندات در بخش‌های مختلف بروزرسانی شود و امید می‌رود بتوانیم از این ظرفیت برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: عسلویه در اذهان همیشه به عنوان یک شهر صنعتی بزرگ مطرح است که انرژی کل کشور را تأمین می‌کند و این منطقه عنوان نماد پیشرفت کشور برای میزبان یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری انتخاب شد.
در این جشنواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نادر طالب‌زاده و مهدی خلیلی خدمات ارزنده آنان مورد تقدیر قرار گرفت.
هیئت داوران در بخش مستندنگاری مریم خباز، لیلا مرگن و سامان رحمتیان را به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم این بخش معرفی کردند.
در بخش انتخاب مردمی بهترین مستند کوتاه از نگاه مخاطبان امین شکرگزار برای مستند «چوپان‌های عاشق»، در بخش مستند نیمه بلند سید عدنان طاهر برای مستند «بردی» و در بخش مستند بلند اصرافیل کریجی برای مستند «آورتین» به عنوان بهترین مستند در بخش‌های یاد شده انتخاب شدند. امیدوارم از خبر برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند راضی بوده باشید.

برگزیدگان ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۴۱:۰۴