برگزاری دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه‌ای در همدان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برگزاری دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه‌ای در همدان علی خدارحمی در گفتگو با خبرنگار سایت احکام از برگزاری دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه‌ای در همدان خبر داد و افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از راه‌های نگهداری خوراک دام سیلاژ کردن آن است.
وی ادامه داد: در واقع سیلاژ تخمیر کنترل شده مواد رطوبت دار مثل علوفه ذرت، یونجه، جو، سورگوم و شبدر است که غذایی بی نظیر برای انواع دام به حساب می‌آید.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: زمان نگهداری این خوراک‌ها با استفاده از تخمیر طولانی‌تر شده و همچنین مواد مفید انرژی زا به منظور تقویت دام را در خود دارد، همچنین علوفه‌های سیلاژ شده را می‌توان تا مدت‌های طولانی استفاده کرد و این انتظار را داشت که ارزش غذایی علوفه تغییر زیادی نکند.
خدارحمی یادآور شد: دامداران هر ساله نیاز علوفه‌ای خود را از زمان برداشت محصول از طریق سیلاژ ذرت علوفه‌ای تأمین می‌کنند، به همین منظور دوره آموزشی آماده سازی سیلوی ذرت علوفه‌ای برای دامداران استان برگزار شد.
این مسئول در پایان، گفت: ۴ هزار و ۴۱۵ هکتار ذرت علوفه‌ای در استان کشت شده که از این سطح ۲۹۱ هزار و ۱۸۸ هزار تن ذرت برداشت شده است. امیدوارم از خبر برگزاری دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه‌ای در همدان راضی بوده باشید.

برگزاری دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه‌ای در همدان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۹ ۰۲:۴۴:۳۷