برگزاری بیش از ۵۰ برنامه همزمان با هفته جمعیت در شهرستان
رزن

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر برگزاری بیش از ۵۰ برنامه همزمان با هفته جمعیت در شهرستان
رزن
شکیبا کولیوند در گفتگو با خبرنگار سایت احکام ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: امور بانوان شهرستان رزن با همکاری نهادها و گروه‌های مردمی برنامه‌های مختلفی را طی هفته جمعیت اجرایی کرده است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده عنوان کرد: این مهم در دستور کار دفتر بانوان قرار گرفته و از تیرماه سال ۱۴۰۱ به صورت جدی، جلسات جمعیتی و پیگیری‌های مربوطه به انجام رسیده است؛ به نوعی که سال گذشته طی ۹ ماه بیش از ۱۵ جلسه جمعیتی به صورت متمرکز در فرمانداری رزن برگزار شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری رزن با بیان اینکه شورای اندیشه ورزی جمعیت و خانواده شهرستان رزن تشکیل شده است؛ اظهار کرد: این شورا در سال جاری نیز یک جلسه را در هفته جمعیت داشته‌اند و متشکل از افراد دغدغه مند و فعال در حوزه جمعیت است.
وی از نخبگان شهرستان رزن و افراد دغدغه مند در عرصه جمعیت و خانواده در خواست کرد تا به شورای اندیشه ورزی شهرستان بپیوندند و گفت: حضور نخبگان و نیروهای مردمی فعال در این شورا می‌تواند اتاق فکر مربوطه در شهرستان رزن غنی ساخته و به اجرای قانون جوانی جمعیت در این شهرستان کمک کند.
دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان رزن با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته همایش حس خوب مادری با کمک نیروهای مردمی و مدیران دستگاه‌های اجرایی همزمان با روز جهانی زنان خانه دار در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: این همایش که برای بانوان خانه دار با هدف الگوسازی و دعوت از مادران باشکوه و چندفرزندی برگزار شد، با استقبال مناسبی روبرو شد و در خلال آن، مشاوره‌های فرزندآوری، فرزندپروری، آموزش‌های مشاوره‌ای وغیره به انجام رسید.
وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری و افزایش جمعیت طی هفته جمعیت برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان رزن اجرایی شد، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح تسهیلگری جمعیت و خانواده به صورت پایلوت در دو روستای امتلر و ملابداغ شهرهای رزن و سردرود، برنامه پیاده روی خانوادگی با شعار جوانی جمعیت و ایران جوان بمان در روستای امتلر اجرایی شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری رزن با اشاره به استقبال مردم از این همایش پیاده روی، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته جمعیت در شهرستان رزن می‌توان به غرس نهال و پلاک گذاری آن به نام فرزندان افراد با عنوان نهال جوانی جمعیت، برگزاری دوره‌های متعدد فرزندآوری و فرزندپروری در سطح ادارات و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، تقدیر از مادران چند فرزندی، دیدار با خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های چندفرزندی، راه اندازی سمن ازدواج، برپایی همایش دختران آفتاب و… و. اشاره کرد.
فضاسازی شهری با محوریت جوانی جمعیت در دستور کار
وی در ادامه با بیان اینکه فضاسازی شهری با محوریت جوانی جمعیت از جمله موارد در دست پیگیری است، عنوان کرد: در این زمینه، رایزنی‌ها برای دیوار نویسی، نصب بنر، استفاده از تلویزیون شهری سردرود به منظور اطلاع رسانی جمعیتی با شهرداری‌های رزن و سردرود و مرکز بهداشت رزن انجام پذیرفته و امید است که این مهم به زودی محقق شود.
کولیوند، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع جوانی جمعیت، تقدیر از مادر جوان پنج فرزندی که اعضای یکی از فرزندانش را اهدا کرده است را نیز از دیگر برنامه‌های هفته جمعیت در این شهرستان دانست و افزود: طی این هفته، تقدیر از دختران خود سرپرست توسط اداره کمیته امداد و دیدار با خانواده‌های چندفرزندی توسط کمیته امداد و بهزیستی به انجام رسیده است.
دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان رزن از برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع خانواده و جمعیت و مسابقه نقاشی با محوریت هفته جمعیت توسط امور کتابخانه های شهرستان نیز خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌ها و جلسات اغنا سازی، تبیین و فرهنگ سازی جوانی جمعیت، ازدواج آسان و فرزند آوری، سبک زندگی اسلامی و… در سطح شهرستان همواره در حال اجرا هستند و منحصر به هفته جمعیت نیستند.
مسئول امور بانوان رزن با اشاره به اهمیت توجه به جامعه هدف طرح‌های جمعیتی کشور، عنوان کرد: در این زمینه باید مادران دارای یک فرزند و مادران بدون فرزند اولویت طرح‌های جمعیتی باشند؛ بدین سبب، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در سطح شهرستان با استفاده از ظرفیت مرکز بهداشت، بهزیستی، آموزش و پرورش، بسیج، کانون پرورشی و فکری، ورزش و جوانان، امور کتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار گرفته است.
کولیوند با بیان اینکه با توجه به میزان ولادت و میزان ازدواج در شهرستان رزن باید برنامه‌های این حوزه‌ها جدی تر عملیاتی شوند، گفت: حمایت از مادران نیازمند در خصوص تغذیه مادر در دوران بارداری، حمایت از مادران بدسرپرست به منظور تأمین درمان در دوران بارداری و تأمین سیسمونی از جمله مواردی است که درپیش گرفته خواهد شد و نیاز است که گروه‌های مردمی به صورت ساختارمند در این زمینه‌ها همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به حساسیت موضوع سقط جنین، به برنامه‌های جمعیتی شهرستان رزن در این زمینه پرداخت و گفت: کارگاه‌های چهره به چهره، آموزش خانواده‌ها، کارگاه‌ها و سلسله نشست‌های سبک زندگی باید در حوزه جمعیت و خانواده در شهرستان رزن تقویت شوند که در این زمینه تمامی تلاش خود را خواهیم داشت. امیدوارم از خبر برگزاری بیش از ۵۰ برنامه همزمان با هفته جمعیت در شهرستان
رزن
راضی بوده باشید.

برگزاری بیش از ۵۰ برنامه همزمان با هفته جمعیت در شهرستان
رزن  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۴ ۰۲:۳۶:۴۱