بررسی دغدغه‌های عشایر در کارگروه عشایر خراسان جنوبی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بررسی دغدغه‌های عشایر در کارگروه عشایر خراسان جنوبی به گزارش خبرنگار سایت احکام، علیرضا عباس زاده شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسائل جامعه عشایری خراسان جنوبی گفت: با تشکیل کار گروه عشایری ذیل شورای برنامه‌ریزی استان، دغدغه‌ها و مشکلات عشایر خراسان جنوبی بررسی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین کار برای رفع مشکلات جامعه عشایری استان، تدوین برنامه سالانه در حوزه عشایری است، افزود: عشایر از گذشته به غیوری معروف بوده‌اند و عشایر افرادی وفادار و تعصب نسبت به خاک و میهن در بین عشایر برجسته هست.
وی تصریح کرد: بعد از انقلاب و در دولت‌های مختلف به عشایر توجه شده است و در دولت سیزدهم با شعار عدالت محوری و محرومیت زدایی اقدامات خوبی در یک سال و نیم گذشته انجام شده است.
وی عنوان داشت: افتتاح اولین پروژه بعد از استقرار دولت سیزدهم آبرسانی به بیش از هزار روستای کشور بود و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی به همه روستاهای استان انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی گاز رسانی شد، خاطر نشان کرد: علاوه بر این به ۴۰۷ روستای زیر ۲۰ خانوار استان هم گاز رسانی شده است.
عباس زاده اظهار کرد: در طول ۲۰ ماه دولت سیزدهم، شبکه ارتباطی در بیش از چهار هزار روستای کشور که ۲۵۰ روستای آن در خراسان جنوبی است، برقرار شده است.
وی متذکر شد: در ۹۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی پوشش و شبکه اینترنت پر سرعت برقرار شده است که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
وی بیان داشت: برای خدمات رسانی گسترده به جامعه عشایری استان باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و کمیسیون عشایری مجلس استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: بالاترین مرجع تصمیم‌گیری خراسان جنوبی شورای برنامه‌ریزی با چهار کارگروه است که مهم‌ترین آنها کار گروه زیر بنای، روستای، عشایری، آمایش و محیط زیست است.
وی با عذر خواهی از زمان کم برای بیان بیشتر مشکلات عشایر استان گفت: باید در کارگروه عشایری ذیل شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با حضور نمایندگانی از عشایر مسائل و مشکلات جامعه عشایری بررسی و برای تصمیم‌گیری نهایی این موارد در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.
عباس زاده خاطر نشان کرد: باید با رعایت همه ضوابط و محدودیت‌های موجود مصوبه‌های در شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای کاهش دغدغه‌های عشایر استان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید اولویت‌های امسال در این حوزه مشخص شوند، خاطرنشان کرد: ایجاد انبار چند منظوره در نهبندان، خوسف و درمیان مصوب شده است و برای خروج گوسفندان مازاد عشایر از استان در ایام عید قربان هم تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی افزود: با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هم تفاهم نامه‌ای برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی منعقد و تأمین اعتبار شده است.
وی با اشاره به دیدار هفته جاری استاندار با نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ع) گفت: در این دیدار مشکلات عشایر استان هم برای تصمیم‌گیری در این خصوص مطرح خواهد شد. امیدوارم از خبر بررسی دغدغه‌های عشایر در کارگروه عشایر خراسان جنوبی راضی بوده باشید.

بررسی دغدغه‌های عشایر در کارگروه عشایر خراسان جنوبی  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۰:۲۴