بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تایمزاسرائیل، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های بیشتر علیه ایران است.
صدراعظم آلمان ادعای تحریم های بیشتر علیه ایران را به بهانه تحولات داخلی ایران مطرح کرده و در توییتی نوشت: «از دیدن مردمی که به صورت مسالمت‌آمیز در ایران تظاهرات می‌کنند شوکه شده‌ام.»
صدراعظم آلمان در ادامه با بیانی مداخله آمیزادعای خشونت بیش از حد نیروهای امنیتی را مطرح کرد و مدعی شد: «در کنار مردم ایران هستیم. تحریم های اتحادیه اروپا مهم است. ما در حال بررسی مراحل بعدی هستیم.»
پیشتر نیز در واکنش به تحولات داخلی ایران، اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده بود. همچنین هفته گذشته، برلین تهران را به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه رسانه‌های اروپایی در اقدامی تلافی جویانه محکوم کرد و متعهد شد که قوانین خود را برای ورود به ایران، فراتر از تحریم‌های اتحادیه اروپا، تشدید کند.
از سوی دیگر، «آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه آلمان نیز پیش از این اعلام کرده بود برلین محدودیت‌های ورود به آلمان برای ایرانی‌ها را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا تشدید می‌کند.
وزیر خارجه آلمان همچنین ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی، در ادامه حمایت مقامات غربی از اغتشاشات اخیر در ایران مدعی شد نمی‌توان روابط را به روال معمول با ایران ادامه داد!
همچنین هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه مداخلات غرب در امور داخلی ایران اعلام کرد که سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شده است.
آندره‌آ ساسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: می‌توانم تأیید کنم که هم سفیر ما در تهران و هم سفیر ایران در برلین، برای ادای توضیحات به وزارت خارجه متبوع دو کشور فراخوانده شده‌اند.وی اضافه کرد: ما موضع دولت فدرال (آلمان) را خیلی روشن اعلام کرده‌ایم.
از آغاز اغتشاشات در ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) رخ داده، این سومین باری است که سفیر ایران در آلمان فراخوانده می‌شود.
پس از آنکه آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان از اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر از سوی دولت آلمان علیه تهران خبر داد، روابط دیپلماتیک دو کشور رو به وخامت گذاشته است. امیدوارم از خبر بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم راضی بوده باشید.

بدنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۴۲:۱۸