با وجود درخواست زلنسکی، برزیل هنوز به اوکراین پاسخ نداده
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر با وجود درخواست زلنسکی، برزیل هنوز به اوکراین پاسخ نداده
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، روزنامه «فولا دی سائوپائولو» با اشاره به منابع نزدیک به رئیس جمهور برزیل نوشت که درخواست هیئت دولت کی یف برای دیدار تاکنون بی پاسخ مانده است.
روزنامه «فولا دی سائوپائولو» گزارش داده است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، مایل است با همتای برزیلی خود، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما ژاپن دیدار کند.
این روزنامه با اشاره به منابع نزدیک به رئیس جمهور برزیل نوشت که درخواست هیئت دولت کی یف برای این دیدار تاکنون بی پاسخ مانده است. به همین ترتیب، زلنسکی هنوز درباره درخواست خود برای دیدار با نخست وزیر هند در روز شنبه پاسخی دریافت نکرده است.
ژاپن ریاست G۷ را در سال ۲۰۲۳ بر عهده دارد. نشست G۷ بین ۱۹ تا ۲۱ مه در شهر هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود. علاوه بر نمایندگان خود G۷، رهبران استرالیا، برزیل، ویتنام، هند، اندونزی، جزایر کوک، کومور و کره جنوبی به این اجلاس دعوت شده‌اند و اوکراین در حاشیه این نشست بدنبال دیدار با آن‌هاست.
از سوی دیگر، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین سفر رئیس‌جمهور این کشور به ژاپن برای شرکت در نشست گروه هفت را تائید کرد.
«الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین امروز جمعه اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به هیروشیما سفر خواهد کرد تا در اجلاس سران هفت کشور صنعتی دنیا (G۷) شرکت کند.
پیش از این، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع خود در دولت‌های آمریکا و ژاپن گزارش داد که زلنسکی شخصاً در اجلاس سران گروه هفت شرکت خواهد کرد.
زلنسکی روز جمعه نیز در نشست اتحادیه عرب در شهر بندر جده عربستان شرکت کرده بود و آن گونه که خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند، رئیس جمهور اوکراین با هواپیمایی فرانسوی که از لهستان پرواز کرده بود، وارد فرودگاه جده شد. بر اساس این گزارش، گفته شد زلنسکی در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار داشته است.
پیشتر نیز برخی منابع آگاه اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در راه جده عربستان برای شرکت در اجلاس سران عرب است.
تاکنون جدول برنامه‌های زلنسکی در نشست سران عرب مشخص نشده است.
شبکه آمریکایی سی ان ان هم اعلام کرده بود که رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در نشست سران کشورهای عربی در عربستان شرکت خواهد کرد.
دو دیپلمات عرب به سی ان ان اعلام کردند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست اتحادیه عرب در جده عربستان در روز جمعه شرکت خواهد کرد.
پس از حضور رئیس جمهور اوکراین در نشست اتحادیه عرب، او از عربستان به خاطر نقش میانجی گری به منظور آزادی اسیران اوکراینی تشکر کرد و از ادامه نبرد برای بازپس گیری اراضی اوکراین سخن گفت.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در این اجلاس یک بار دیگر از آمادگی ریاض برای میانجیگری میان مسکو و کی‌یف خبر داد. عربستان سال گذشته در جریان معاوضه زندانیان و اسرای جنگی میان مسکو و اوکراین نقش ایفا کرد.
همزمان با حضور ولودیمیر زلنسکی در اجلاس سران اتحادیه عرب، رئیس جمهوری سوریه هم که به تازگی به این اتحادیه بازگشته به حاضران گفت کشورهای عرب باید از فرصت تاریخی برای متحول کردن منطقه به دور از نفوذ خارجیان تلاش کنند. امیدوارم از خبر با وجود درخواست زلنسکی، برزیل هنوز به اوکراین پاسخ نداده
است
راضی بوده باشید.

با وجود درخواست زلنسکی، برزیل هنوز به اوکراین پاسخ نداده
است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۷:۳۰