بایدن در شرق آسیا، کامبوج را با کلمبیا اشتباه گرفت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بایدن در شرق آسیا، کامبوج را با کلمبیا اشتباه گرفت به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از راشاتودی، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هنگام شرکت در نشستی در کشور آسیایی کامبوج، این کشور را با کلمبیا اشتباه گرفت.
رئیس جمهور آمریکا در نشست کامبوج از «نخست وزیر کلمبیا» به خاطر ریاست اجلاس سران جنوب شرق آسیا در کامبوج تشکر کرد.
بایدن که ظاهراً قصد داشت به «هون سن»، نخست وزیر کامبوج اشاره کند که در حال حاضر ریاست بلوک ده عضوی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) را بر عهده دارد، در این نشست به اشتباه گفت: «اکنون که ما دوباره اینجا در کامبوج با هم هستیم… می‌خواهم از نخست وزیر کلمبیا به خاطر رهبری او به عنوان رئیس آسه آن و میزبانی از همه ما تشکر کنم.»
سردرگمی بایدن در مورد کامبوج و کلمبیا به عنوان دو کشوری که ۱۸ هزار کیلومتر از هم فاصله دارند، جدیدترین گاف کلامی و اشتباهات فاحش بایدن در سخنرانی هاست. اشتباهاتی که به گفته برخی جمهوری خواهان ثابت می‌کند که توانایی‌های شناختی او آسیب دیده است.
بایدن همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه نیز در مورد خروج نیروهای روسیه از خرسون اوکراین، به اشتباه خروج از فلوجه عراق اشاره کرد و اکنون دومین بار در یک هفته گذشته است که او باردیگر در سخنان خود دچار این اشتباهات می شودد. چند ماه پیش نیز بایدن وقتی قصد داشت به اوکراینی‌ها اشاره کند، از «مردم ایران» تمجید کرد.
بایدن همچنین برخی اسامی مقامات نزدیک به خود، مانند وزیر بهداشت و خدمات انسانی «خاویر بسرا»، و رهبران خارجی مانند «اسکات موریسون»، از استرالیا را فراموش کرده است. بایدن با وجود اینکه هفته آینده ۸۰ ساله می‌شود، اصرار دارد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ که ۸۲ ساله است، دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
سفر رئیس‌جمهور آمریکا به پنوم پن در میان سفر به کنفرانس آب و هوایی COP۲۷ سازمان ملل در مصر و نشست هفته آینده گروه ۲۰ در اندونزی انجام شده است.
بایدن در طول دوران ریاست جمهوری خود مجموعه‌ای از گاف‌های نگران کننده زده است.او اخیراً نیز هنگام صحبت در دیوالی درباره نخست وزیر جدید انگلیس، به طرز شرم آوری نام نخست وزیر جدید لندن، ریشی سوناک را اشتباه تلفظ و او را «راشی سانوک» خطاب کرد.
یکی از جنجالی‌ترین اشتباهات کلامی بایدن در ابتدای کار او در کاخ سفید صورت گرفت و ۱۸ آبان ۹۹ بود که جو بایدن به‌عنوان رئیس جمهور منتخب در انتخابات ایالات متحده در سخنرانی خود برای اولین بار توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در میان سخنرانی خود به اشتباه گفت که آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا ۲۳۰ «میلیون» نفر است، اما بلافاصله آن را به «هزار» تغییر داد. رئیس جمهور منتخب ۷۷ ساله در ویلمینگتون، ایالت دلاور به روی صحنه آمد و در حالی که سخنرانی پیروزی خود در انتخابات را ایراد می‌کرد، در سرور کامل بود تا اینکه ناگهان هنگام ارجاع به آمار حیاتی، زبانش گرفت. وی با ارجاع به مناجاتی که به از بر خوانی آن ادامه داد، گفت: امیدوارم این مناجات، آرامش و تسکینی برای بیش از «۲۳۰ میلیون هزار» خانواده‌ای باشد که امسال بر اثر این ویروس وحشتناک، عزیزی را از دست داده‌اند.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و جو بایدن در سخنرانی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این سازمان و آمریکا را با هم اشتباه گرفت. این سخنرانی، نخستین حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل محسوب می‌شد. رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت: ایالات متحده از ارزش‌های دموکراتیک، آزادی و برابری دفاع خواهد کرد. من به حقوق همگانی همه مردم اعتقاد دارم، این در DNA ملت ما وجود دارد و از همه مهم‌تر، ماهیت ذاتی این سازمان – ایالات متحده است. در حاشیه یکی از دیدارهای وی در همان نشست نیز در مورد وضعیت افغانستان گفت که مقامات آمریکایی با رهبران طالبان در کابل و همچنین هیأتی در داهو، پایتخت قطر در تماس مداوم هستند. بعد از این رخداد کاخ سفید تصریح کرد که منظور رئیس‌جمهور آمریکا دوحه بوده است.
بایدن در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی در مورد خروج فوری آمریکا از افغانستان پاسخ‌های گیج‌کننده‌ای را به سوالات درباره رویدادها در افغانستان ارائه کرد و جزئیات مربوط به پسرش را قاطی کرد. او اشتباهاً اشاره کرد که پسرش «بو بایدن» در نیروی دریایی آمریکا در جنگ افغانستان خدمت کرده بود اما فوراً اشتباه خود را تصحیح کرد و گفت که پسرش در حقیقت در ارتش در جنگ عراق خدمت کرده بود. پس از این مصاحبه روزنامه دیلی میل به نقل از چندین پزشک گزارش داد که پزشکان نگرانی خود را درباره اینکه بایدن چگونه از نظر جسمی قادر است در برابر چنین شغل سختی مقاومت کند، ابراز کرده‌اند.
اگر چه «جیمز راو»، کارشناس زوال عقل و تخریب عصبی دانشگاه کمبریج گفته است: ضعف‌های حافظه بایدن رایج است و به خودی خود شرایطی را نشان نمی‌دهد چه برسد به زوال عقل. این ضعف‌ها حتی زمانی که انسان‌ها بسیار پرمشغله هستند و یا پس از یک روز طولانی خسته هستند و بالای ۵۰ سال سن دارند، بسیار عادی است.
نشریه هیل به تازگی در گزارشی به عدم تمایل بایدن به انجام مصاحبه با رسانه‌ها پرداخت و نوشت او برخلاف باراک اوباما و دونالد ترامپ در مدت کمتر از یک سال ریاست جمهوری تنها ۱۰ مصاحبه انجام داده است. عدم تسلط و کاهش قدرت بیان بایدن ۷۸ ساله در ماه‌های گذشته به حدی افول کرده است که مقام‌های کاخ سفید برای کنترل و مدیریت نحوه تعامل بایدن با خبرنگاران بسیار تلاش می‌کنند. امیدوارم از خبر بایدن در شرق آسیا، کامبوج را با کلمبیا اشتباه گرفت راضی بوده باشید.

بایدن در شرق آسیا، کامبوج را با کلمبیا اشتباه گرفت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۷:۳۸