بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه قم که به مناسبت روز دانشجو در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: سخنان من در مجلس در خصوص ماهیت دانشجو تحریف شده و سخنم قبل از بیان موافقت با بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی این بوده که ماهیت دانشجو ضد استکباری است و نباید اجازه داد، این ماهیت به سلف مختلط و مسائلی از این دست تقلیل پیدا کند.
نماینده قم در خانه ملت در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضور مدیران دولت قبل در دولت سیزدهم بیان داشت: دولت چند لایه مدیریتی دارد و انتصاب مدیران همانند وزرا، فرآیند خاص خود را دارد.
حجت الاسلام ذوالنوری افزود: لایه بعدی مدیران میانی هستند که کشور برای آنان هزینه کرده و به جایگاهی رسیدند و ممکن است در هر دولتی حضور داشته باشند و شرط آن این است که می‌بایست متناسب با نگاه دولت حرکت کنند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت روحانی نیز اگر رئیس جمهوری غیر این وی بود از بدنه مدیران کارآمد دولت قبل استفاده می‌کرد.
وی عنوان کرد: کسانی که چوب لایه چرخ دولت نگذارند و همراه دولت خدمت صادقانه داشته باشند، می‌توانند در دولت حضور داشته باشند و در غیر این صورت اگر مانع کار شوند نباید به آنان اجازه ادامه کار داد.
برخی از مدیران هستند که چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند
حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: برخی از مدیران هستند که چوب لایه چرخ دولت می‌گذارند و عقل سلیم این را تأیید می‌کند که بانیان وضع موجود در مقام مسئول نباید نباشند.
وی در ادامه عنوان داشت: اینکه اقتصاد کشور دچار مشکلاتی است همگان بر آن واقف هستند و اگر نطق‌های نمایندگان مجلس را بشنوید داغ‌تر از دانشجویان درد مردم را فریاد می‌زنند.
نماینده قم در خانه ملت ابراز داشت: هر دولتی اقدامات مثبت و منفی داشته است و ابتدای کار این دولت اتفاقاتی افتاد که مسیر دولت را ناهموار کرد.
دولت ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه می‌کند
وی افزود: دولت ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه می‌کند و تا سال ۱۴۰۴ پرداخت این بدهی‌های دولت قبل ادامه داد و موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیز همزمان شد با جنگ روسیه و اوکراین که شرایط را سخت کرده است.
حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: با این شرایط دولت سیزدهم توانست نرخ تورم را به ۴۱ درصد برساند و این کار کوچکی نیست هر چند که باید پذیرفت که مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد و این نارسایی‌ها قابل انکار نیست و اگر ناآرامی‌ها به دولت فرصت دهد، پیش بینی می‌شود اوضاع رو به بهبود رود.
وی گفت: اگر تولید حمایت نشود و مشکلات آن برطرف نشود، بیکاری تبعات آن خواهد بود و امروز نیز آمار بیکاری نگران کننده است.
طرح سربازی حرفه‌ای در کمیسیون امنیت در حال بررسی است
حجت الاسلام ذالنوری در پاسخ به دغدغه برخی دانشجویان در خصوص سربازی و طرح شفافیت گفت: طرح سربازی حرفه‌ای در کمیسیون امنیت در حال بررسی است و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: موضوع شفافیت که در مجلس قبل چندان مورد توجه نبود در این مجلس در حال پیگیری است و در این طرح علاوه بر مجلس، بر قوای سه گانه، مجمع تشخیص و شهرداری‌ها نیز نظارت خواهد شد.
نماینده قم در خانه ملت در پاسخ به این مدعی که نمایندگان مجلس در نامه‌ای خواستار اعدام اغتشاشگران بودند افزود: چنین بیانیه‌ای کذب است و نمایندگان چنین درخواستی نداشتند اما هر کسی که جرمی مرتکب شود به همان اندازه باید مجازات شود و هیچ فرقی برای افراد در هیچ جایگاهی نیست.
وی بیان داشت: اغتشاشگران در ماه‌های اخیر دست به جنایاتی زدند و شماری از بسیجیان و طلاب و افراد بیگناه را با سلاح گرم و سرد به شهادت رساندند که باید پاسخگوی اعمال خود باشند.
حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: توهین از طرف هیچ‌کس و جایگاهی مورد قبول نیست و از دانشجویان می‌خواهم هر خبر یا مسئله‌ای را که شنیدند در مورد سند آن تحقیق کنند و اخبار دروغ را نشر ندهند و بازگو نکنند. امیدوارم از خبر بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند راضی بوده باشید.

بانیان وضع موجود نباید در مسئولیت ها باقی بمانند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۱ ۰۲:۳۹:۵۰