بافت فرسوده کرمانشاه نیازمند نوسازی و بهسازی است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بافت فرسوده کرمانشاه نیازمند نوسازی و بهسازی است به گزارش خبرنگار سایت احکام، بهمن امیری مقدم شامگاه یکشنبه در نشست کمیسیون ماده پنج استان کرمانشاه با یادآوری اینکه دستگاه‌های مرتبط باید به دنبال ایجاد تحول مثبت در بافت فرسوده باشد، اظهار کرد: بافت فرسوده در کرمانشاه به شدت نیازمند نوسازی و بهسازی است و دستگاه‌های مرتبط باید با فراهم کردن بسترها، زمینه سرمایه گذاری‌های جدید و شکل گیری یک رونق اقتصادی در این بافت‌ها را فراهم کنند.
وی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی و حساسیت ویژه برای نگهداری این میراث برای آیندگان، افزود: بافت فرسوده کرمانشاه دچار مشکلات بزرگی است که نیازمند مطالعه و تحقیق بیشتر برای مقاوم‌سازی و جلوگیری از مشکلات احتمالی است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بافت تاریخی و بافت فرسوده به یکدیگر گره خورده‌اند و نیازمند دقت نظر بیشتر برای حفظ میراث فرهنگی در کنار مقاوم سازی بافت فرسوده است، تصریح کرد: باید ساکنان این مناطق را به مشارکت در ساخت ترغیب کنیم و حتی آنها را به مشارکت چند نفره تشویق تا بتوانیم زمین‌ها و منازل کوچک این مناطق را به‌وسیله ادغام آنها به زمین‌های بزرگ تبدیل کنیم.
امیری مقدم با اشاره به اینکه طبق قانون باید دسترسی همگان به مصوبات کمیسیون ماده پنج آزاد باشد، گفت: شهر کرمانشاه دارای زیرساخت‌هایی است که نباید از آن‌ها عبور کرد و در راستای ارتقا آن‌ها تلاش شود و ضوابط عمرانی و اصول شهرسازی به گونه‌ای اعمال شوند که شهر، سال‌ها آسایش و آرامش را به مردم منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه درخواست‌ها باید در راستای حل مشکلات کلان شهری بوده و بهبود زیست شهری را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: نظام مهندسی وظیفه دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور پروانه اقدام کند و پرونده شهروندان نباید در پیچ و خم بروکراسی نظام مهندسی مشمول زمان شود و انتظار داریم کارها روان تر و با زمان کمتری انجام شود.
بهمن امیری‌مقدم تاکید کرد: در بررسی مصوبات این کمیسیون حتماً به سیمای شهر دقت خواهیم کرد و مصوباتی به تصویب خواهیم رساند که در بهتر ساختن فضا و سیمای شهری کمک کنند. امیدوارم از خبر بافت فرسوده کرمانشاه نیازمند نوسازی و بهسازی است راضی بوده باشید.

بافت فرسوده کرمانشاه نیازمند نوسازی و بهسازی است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۷ ۰۲:۳۹:۵۸