بازداشت ۲۰۰ فعال فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر بازداشت ۲۰۰ فعال فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که بازداشت‌های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری بی سابقه و از سرکوبگرانه ترین اقدامات مخالف قانون است.
بر اساس این گزارش، «مهند کراجه» رئیس گروه حقوق بشری «وکلای حامی عدالت» گفت که بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری بی سابقه و محکوم است.
وی همچنین افزود که بازداشت‌های سیاسی طی روزهای گذشته شاهد بیشترین سرکوب‌ها و نقض قانون بوده و سال ۲۰۲۲ سالی است که تشکیلات خودگردان بیشترین سرکوب را علیه فعالان و نیروهای مقاومت بکار گرفته است.
کراجه همچنین پیش بینی کرد که شمار زندانیان سیاسی بالغ بر ۲۰۰ زندانی باشد که اغلب آنها اسرای آزاده و ۲۶ نفر دانشجویانی هستند که توسط تشکیلات خودگردان از دانشگاه‌های کرانه باختری بازداشت شده اند.
رئیس گروه وکلای حامی عدالت تاکید کرد که مواردی از شکنجه در زندان‌های تشکیلات خودگردان و مراکز امنیتی و بازداشت‌های سیاسی که این تشکیلات خارج از چارچوب قانون به آن اقدام می‌کند، وجود دارد.
وی همچنین افزود که تشکیلات خودگردان قصد دارد از طریق بازداشت‌های سیاسی، فعالان و نیروهای مقاومت را مورد ارعاب قرار دهد و آنها را به بهانه‌های واهی و پرونده سازی بازداشت می‌کند.
کراجه در عین حال از سالروز تأسیس حماس به عنوان دستاویز تشکیلات خودگردان برای بازداشت فعالان یاد کرد و افزود که بازداشت‌های سیاسی به مصالحه فلسطینی در الجزایر لطمه می‌زند و بر صلح ملی تأثیرگذار است.
گفتنی است که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با سی و پنجمین سالروز تأسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت هواداران و فعالان این جنبش را تشدید کردند.
در همین راستا، تشکیلات خودگردان فلسطین به تازگی «عدنان الحصری» اسیر آزاده و یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از طولکرم را بازداشت کرد.
«بکر الحصری» پسر این عضو حماس گفت که مأموران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین پدرش را بازداشت کردند.
وی در عین حال ادامه بازداشت‌های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه تشدید جنایات اشغالگران را که تازه‌ترین آنها اعدام یک جوان فلسطینی در منطقه حواره در نابلس بود، محکوم کرد.
عدنان الحصری سیر آزاده فلسطینی است که بیش از ۱۲ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است. وی در سال ۲۰۱۴ در اعتراض به ادامه بازداشت اداری خود توسط صهیونیست‌ها، به همراه صدها نفر دیگر از اسرای فلسطینی و به مدت ۶۲ روز دست به اعتصاب غذا زد.
این در حالی است که وی به دلیل بازداشت‌های متعدد از بیماری دیسک و درد شدید کمر رنج می‌برد. امیدوارم از خبر بازداشت ۲۰۰ فعال فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان راضی بوده باشید.

بازداشت ۲۰۰ فعال فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۷ ۰۲:۳۷:۴۲