ایجاد پل در مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد آغاز
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ایجاد پل در مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد آغاز
شد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، کیامرث حاجی زاده شامگاه دوشنبه در آئین کلنگ زنی احداث پل روستای «بید انجیر» با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم استان، افزود: با هدف تقویت زیر ساخت‌ها و بهبود سیاست مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، این کلنگ زنی انجام می‌شود.
وی خدمات انجام شده در این سال‌ها را مثبت خواند و تصریح کرد: رفع مشکلات مردم در حوزه زیر ساخت‌ها از جمله راه‌ها و راه‌های روستایی از اولویت‌های استان است.
حاجی زاده افزود: بعد از این مهم، تأمین آب شرب و مبلمان و خدمات شهری برنامه ریزی شده است.
معاون عمرانی استاندار بیان داشت: یک حرکت جدی در حوزه راه روستایی بخصوص مناطق روستایی شهرهای محروم در حال انجام است.
حاجی زاده افزود: سه دهنه پل در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که مردم هنوز با وسایل نقلیه قدیمی به سخت‌ترین شکل ممکن تردد می‌کنند.
وی احداث سه پل «طریق الطیب، موگر و بید انجیر» را از برنامه‌های فعال راه‌های روستایی عنوان کرد و گفت: با مشارکت خوب نفت و گاز گچساران، بنیاد مسکن و راهداری ۱۵ کیلومتر جاده طریق الطیب بهسازی شده که با اعتبار تأمین شده این جاده امسال آسفالت خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: ستون‌ها و شمع کوبی پل تمام شده و عرشه هم انتقال یافته که تا پایان سال جاری نصب خواهد شد.
حاجی زاده پل «رود سمه» را یکی دیگر از برنامه‌های عمرانی استانداری عنوان کرد و گفت: با تاکید و پیگیری‌های استاندار این پل تأمین اعتبار و در مرحله اجرا است.
وی یکی از نقاط خیلی محروم را «بید انجیر» دانست و افزود: این منطقه صعب العبور که در دو طرف رودخانه پر آب مارون در منطقه ابریز قرار گرفته است، سالهاست که عبور و مرور عشایر و جمعیت ۴۰۰ نفره این روستا با گرگر از رودخانه انجام می‌شود.
معاون عمرانی استاندار بیان داشت: با توجه به آبگیری سد چم شیر و عدم نیاز به وجود پل فلزی که در بالا دست این سد بود با همکاری مدیر عامل نفت و گاز گچساران و وزارت خانه مجوز جابجایی این پل گرفته شد.
حاجی زاده اضافه کرد: این پل با عرض ۶ متر و طول ۶۲ متر با باز کردن عرشه و قطعات پل توسط متخصصین اصفهانی منفک و با انتقال در این محل دپو شده است.
حاجی زاده با اشاره به بحث احداث شمع‌ها و پایه‌ها و ستون‌های پل افزود: اعتبار این بخش از متمم سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی به مبلغ ۵ میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده که مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: پیمانکار این پروژه مشخص و زمان بهره برداری هم کمتر از ۱۲ ماه تخمین زده شده است.
حاجی زاده با اشاره به جاده صعب العبور این روستا خاطر نشان کرد: قبل از شروع پل جاده باید بهسازی شود.
وی همچنین ساخت یک پل با ارتفاع ۱۴ متر از کف رودخانه و طول ۶۲ متر و عرص ۶ متری در این منطقه صعب العبور را نیازمند زمانی طولانی و هزینه‌ای هنگفت دانست و ابراز امیدواری کرد: با این ابتکار و همراهی حوزه نفت و گاز بهره برداری از این پل کمتر از یک سال انجام خواهد گرفت. امیدوارم از خبر ایجاد پل در مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد آغاز
شد
راضی بوده باشید.

ایجاد پل در مناطق صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد آغاز
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۳ ۰۲:۳۸:۲۷