اوکراین برای سامانه‌های پدافند هوایی به تل آویو نامه
نوشت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اوکراین برای سامانه‌های پدافند هوایی به تل آویو نامه
نوشت
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از جروزالیم پست، دولت اوکراین با ارسال نامه‌ای به تل آویو خواستار در اختیار داشتن سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک و پهپادی شد.
نسخه‌ای از نامه رسمی اوکراین که در آن تقاضای سامانه‌های پدافند هوایی شده، توسط پایگاه خبری اکسیوس منتشر شده است.
در این نامه آمده است: «روسیه در چند هفته گذشته به روش‌های جدید تهاجم مسلحانه خود علیه اوکراین، از جمله حملات هوایی به شهرهای بزرگ اوکراین و دیگر شهرک‌های غیرنظامی، روی آورده است و چنین حملاتی قبلاً منجر به قربانیان متعدد در میان غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تخریب قابل توجه تأسیسات زیرساختی غیرنظامی شده است.»
در این نامه همچنین تاکید شده است که «به منظور تضمین حفاظت از شهروندان»، اوکراین از تل آویو خواستار سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته است.
سفارت اوکراین نیز در نامه‌ای به تل آویو نوشت: اوکراین به شدت علاقه مند به دریافت سامانه‌های دفاعی است و همچنین از تل آویو برای آموزش کارکنان این سامانه‌ها کمک می‌خواهد.
انتشار این نامه چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که به اوکراین کمک می‌کنیم تا یک سیستم هشدار اولیه ایجاد کند، اما هیچ سیستم تسلیحاتی را ارائه نخواهیم کرد.
این مقام صهیونیستی گفت: «ما به حمایت و ایستادن در کنار غرب ادامه خواهیم داد. ما سیستم‌های تسلیحاتی ارائه نخواهیم داد. ما از اوکراینی‌ها خواسته‌ایم اطلاعاتی را در مورد نیازهای خود به اشتراک بگذارند و پیشنهاد داده‌ایم که در توسعه یک سیستم هشدار اولیه حملات موشکی مشارکت کنیم.»
این اظهارات گانتز همچنین یک روز پس از آن بیان می‌شود که «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تجهیز اوکراین با تسلیحات اسرائیلی، روابط مسکو با تل آویو را از بین خواهد برد. مدودف افزود به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال آماده شدن برای تأمین سلاح برای رژیم کی یف است، اقدامی که او آن را «بسیار بی پروا» توصیف کرد.
گفتنی است که چند روز پیش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک شرکت صنایع امنیتی وابسته به این رژیم، سامانه‌های ضد پهپادی را به ارتش اوکراین فروخته است که قادر به رهگیری پهپادهای رزمی است. امیدوارم از خبر اوکراین برای سامانه‌های پدافند هوایی به تل آویو نامه
نوشت
راضی بوده باشید.

اوکراین برای سامانه‌های پدافند هوایی به تل آویو نامه
نوشت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۰ ۰۲:۳۹:۲۵