اوضاع قدس از کنترل نظامیان صهیونیست خارج شده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اوضاع قدس از کنترل نظامیان صهیونیست خارج شده است به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اوضاع در قدس به شدت ملتهب است. رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کردند که درگیری‌های بسیار شدیدی در مناطق مختلف قدس در جریان است و اوضاع نزدیک است به کلی از کنترل پلیس رژیم صهیونیستی خارج شود.
تا کنون زخمی شدن حداقل دو پلیس رژیم صهیونیستی بر اثر درگیری ها در منطقه العیساویه تائید شده است.
همچین درگیری‌ها بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی در مناطق مختلف قدس اشغالی به ویژه اردوگاه شعفاط و شهرک سلوان امشب به اوج خود رسیده است.
گفته شده تاکنون ده‌ها نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند و جوانان فلسطینی خودروی پلیس رژیم صهیونیستی را در شهرک سلوان به آتش کشیدند.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که امشب اوضاع در قدس به کلی از کنترل خارج شده است. یک افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی هم گفته که امشب سخت‌ترین شب برای نیروهای اسرائیلی پس از عملیات «نگهبان دیوارها» (نبرد سیف القدس در غزه) بوده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم ضمن انتقاد از دولت یائیر لاپید، وضعیت کنونی را نتیجه ضعف و ناتوانی این دولت در تمامی جبهه‌ها خوانده است.
علاوه بر این، منابع عبری زبان از زخمی شدن شماری از نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در درگیری‌های قدس خبر دادند.
از سوی دیگر، دیگر مناطق کرانه باختری نیز وضعیت پرتنش گزارش شده است. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شهرک قصره در جنوب نابلس، دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شدند. گفته شده این دو جوان فلسطینی به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس منتقل شده و تحت درمان هستند.
اوضاع در مناطق مختلف کرانه باختری پس از آن ملتهب شده است که وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید. در این بیانیه آمده است: جوان ۱۸ ساله فلسطینی به نام اسامه محمود عدوی در درگیری با نظامیان صهیونیست در اردوگاه «العروب» واقع در شمال الخلیل از ناحیه شکم زخمی شد و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
گفتنی است در هفته‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات‌های نظامی خود را علیه کرانه باختری به ویژه دو منطقه جنین و نابلس تشدید کرده است. تحلیلگران معتقدند این اقدامات در راستای جلوگیری از آغاز انتفاضه فراگیر فلسطینی‌ها در کرانه باختری انجام می‌شود که بسیاری از دوایر صهیونیستی را نگران ساخته است.
قابل ذکر است که چندی پیش، محافل امنیتی صهیونیستی اعلام کردند که کرانه باختری در آستانه انتفاضه جدید قرار دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در تقابل با عملیات فلسطینیان در کرانه باختری، با بحران گزینه‌ها مواجه است.
همچنین، محافل نظامی تل آویو به این نتیجه رسیده‌اند که موج عملیات فلسطینیان در حال گسترش است و تنها طی روزهای گذشته ۶ عملیات مقاومتی انجام شده است.
بر اساس اعلام منابع نظامی رژیم صهیونیستی، هر بازداشتی که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انجام می‌دهند با عملیات شلیک گلوله و پرتاپ سنگ از سوی فلسطینیان مواجه می‌شود و عملیات مقاومت در اکثر مناطق کرانه باختری انجام می‌شود. امیدوارم از خبر اوضاع قدس از کنترل نظامیان صهیونیست خارج شده است راضی بوده باشید.

اوضاع قدس از کنترل نظامیان صهیونیست خارج شده است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۴۹:۲۱