انشقاق در حزب آتا/متحد «سینان اوغان» از کدام حزب حمایت خواهد
کرد؟

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر انشقاق در حزب آتا/متحد «سینان اوغان» از کدام حزب حمایت خواهد
کرد؟
به گزارش سوالات شرعی و احکام، «امید اوزداغ» رهبر حزب «ظفر» و حامی «سینان اوغان» اعلام کرد که پس از دیدار نهایی با قلیچدار اوغلو تصمیم خود برای حمایت یا عدم حمایت از او را اعلام خواهد کرد.
امید اوزداغ با انتشار توییتی در حساب رسمی حزب ظفر ساعاتی پیش گزارش داد که پس از دیدار نهایی با کمال قلیچدار اوغلو، نامزد ائتلاف «ملت» تصمیم خود برای حمایت یا عدم حمایت از او را اعلام خواهد کرد.
بر پایه این گزارش، امید اوزداغ رهبر حزب ظفر و حامی اصلی سینان اوغان نامزد ائتلاف «آتا» در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مذاکرات او با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف اپوزیسیون ترکیه به پایان نرسیده و پس از نشست بعدی که در ساعت ۱۱ به وقت محلی امروز به همراه کمال قلیچدار اوغلو در مقر این حزب برگزار خواهد شد، قرار است نتیجه نهایی خود را اعلام کند.
رهبر حزب ظفر پیشتر اعلام کرده بود که امشب پس از بازگشت قلیجدار اوغلو از «ختای» با او دیدار خواهد کرد. او گفت که موضوع اصلی این دیدار گفتگو درباره بازگشت ۱۳ میلیون شهروند پناهجو و مهاجر غیر قانونی سوری به کشورشان خواهد بود. به این ترتیب هزینه ۱۱ میلیارد دلاری مهاجران سوری از روی دوش مردم ترکیه برداشته خواهد شد.
رهبر ملی‌گرای حزب ظفر همچنین بر لزوم مذاکره در مبارزه با «سازمان‌های تروریستی از قبیل PKK و فتو (جماعت گولن) و داعش» تاکید کرد.
او در پاسخ به پرسش‌های خبرنگارها تاکید کرد که اگر نتوان پناهجویان سوری را به طور داوطلبانه به سوریه بازگرداند، باید از اهرم زور استفاده کرد.
اوزداغ در ادامه گفت که حزبش به هیچ عنوان تحمل هرگونه مماشات با سازمان‌هایی را ندارد که سازمان‌های تروریستی را به عنوان سازمان تروریستی نمی‌شناسند.
او یک بار دیگر با اشاره به تصمیم سینان اوغان در حمایت از رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور، تصمیم اوغان را تصمیمی شخصی و بدون ارتباط با حزب ظفر دانست و گفت: «وقتی با سینان اوغان وارد این کارزار شدیم، هدف ما بستن درهای جهنم (به روی مردم) بود. ما همچنان برای بستن درهای جهنم تلاش می‌کنیم.»
اوزداغ از همه شهروندان ترکیه چه آنها که به حزب او رأی داده یا نداده‌اند و چه آنهایی که در دور اول رأی نداده‌اند، خواستار حضور در پای صندوق‌های رأی شد.
اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه موفق به پیروزی نشد. رئیس جمهوری کنونی ترکیه برای تمدید دوران ریاست جمهوری‌اش و پیروزی قطعی در دور نخست، تقریباً به نیم درصد دیگر از آرا نیاز داشت. در سوی مقابل، قلیچدار اوغلو در دور نخست ۴۴.۸ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.
سینان اوغان، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که با کسب بیش از ۵ درصد آرا، غافلگیرکننده ظاهر شد، دیشب حمایت خود از اردوغان را برای دور دوم اعلام کرد. دور دوم این انتخابات حساس، ۲۸ مه (۷ خرداد) برگزار خواهد شد. امیدوارم از خبر انشقاق در حزب آتا/متحد «سینان اوغان» از کدام حزب حمایت خواهد
کرد؟
راضی بوده باشید.

انشقاق در حزب آتا/متحد «سینان اوغان» از کدام حزب حمایت خواهد
کرد؟  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۴ ۰۲:۳۷:۰۴