انتقاد کشاورزان لرستانی از تاخیر در پرداخت غرامت‌های
بیمه‌ای

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر انتقاد کشاورزان لرستانی از تاخیر در پرداخت غرامت‌های
بیمه‌ای
سوالات شرعی و احکام – گروه استان‌ها: در شرایط خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی و باغی راهکاری برای جبران خسارت‌ها در این زمینه است، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز با این هدف ایجاد شده است تا کشاورزان متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند از خدمات بیمه‌ای این صندوق نیز بهره مند شوند.
در سال زراعی گذشته متأسفانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان نتوانسته رضایت کشاورزان و باغداران بیمه شده را جلب کند، موضوعی که موج انتقاد کشاورزان این استان شده است.
مسئولان برای پرداخت غرامت بیمه‌ای امروز و فردا می‌کنند
یک کشاورز پلدختری در این رابطه با سایت احکام اظهار داشت: من در روستای «تنگه فنی» کشاورز هستم و علیرغم پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی خود، اما هنوز موفق به گرفتن غرامت در این زمینه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نشده‌ام.

وی عنوان کرد: مسئولان مربوطه برای پرداخت غرامت محصولات کشاورزی، امروز و فردا با ما می‌کنند و همچنان خبری از پرداخت غرامت محصولات کشاورزی به ما نیست.
یک کشاورز دیگر پلدختری در این رابطه با سایت احکام اظهار داشت: ما در مزارع خود هم کشت آبی و هم دیم داریم و در دفترچه بیمه‌های محصولات کشاورزی ما نیز این موضوع ذکر شده است.
وی افزود: متأسفانه با وجود پرداخت حق بیمه خود همچنان غرامت محصولات کشاورزی را به ما پرداخت نکرده‌اند.
با گذشت یک سال هنوز خبری از پرداخت غرامت‌ها نیست
یک کشاورز رومشکانی نیز در این رابطه با سایت احکام اظهار داشت: کشاورزان شهرستان محصولات خود را بیمه کرده‌اند اما یک سال است که هنوز غرامت این محصولات کشاورزی به ما پرداخت نشده است.
وی عنوان کرد: ما برای سال زراعی جدید نیازمند پرداخت این غرامت بیمه‌ای هستیم چرا که کار کشاورزی هزینه‌های خودش را دارد.
این کشاورز رومشکانی بیان داشت: نزدیک ۱۱ ماه است که علیرغم مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، هنوز موفق نشده‌ایم که غرامت محصولات خود را دریافت کنیم.

مسئولان وعده پایان آذرماه را برای پرداخت دادند
فتح الله رفیعی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان در این رابطه با سایت احکام اظهار داشت: تأخیر در پرداخت غرامت‌های بیمه‌ای محصولات کشاورزی در استان طی امسال دو دلیل دارد.
وی با بیان اینکه یکی از این دلایل تغییر در روش بررسی خسارت‌ها است عنوان کرد: قبلاً روش بررسی خسارت‌ها به صورت سنتی بود، اما امسال این امر به صورت ماهواره‌ای و مزرعه به مزرعه انجام شده است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان ادامه داد: مهم‌ترین دلیل دیگر در تأخیر پرداخت غرامت‌های صندوق بیمه عدم تأمین اعتبار از سوی دولت بوده است.

رفیعی با اشاره به اینکه باید در کل کشور بیش از پنج هزار میلیارد تومان غرامت پرداخت شود گفت: متأسفانه دولت تا الان اعتباری به صندوق نداده است.
وی با بیان اینکه در کل کشور واریزی نداشته‌ایم، وعده پرداخت غرامت محصولات کشاورزی را تا پایان آذر ماه اعلام کرد. امیدوارم از خبر انتقاد کشاورزان لرستانی از تاخیر در پرداخت غرامت‌های
بیمه‌ای
راضی بوده باشید.

انتقاد کشاورزان لرستانی از تاخیر در پرداخت غرامت‌های
بیمه‌ای  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۴ ۰۲:۴۳:۲۵