انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دلیل اینکه هیچ کدام از نامزدها موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشدند به دور دوم کشیده شد.
بر اساس این گزارش، «لولا داسیلوا» با شمارش آرای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل ۴۸.۷ درصد آرا را کسب کرد. «ژائیر بولسونارو» رقیب وی و رئیس جمهور کنونی برزیل هم موفق شد ۴۳.۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.
این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود دا سیلوا و بولسونارو با شمارش بیش از ۷۰ درصد آرا رقابت تنگاتنگی را با هم دارند.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل قرار است ۳۰ اکتبر جاری (۸ آبان) برگزار شود.
گفتنی است که روز یکشنبه مردم برزیل پای صندوق‌های رأی رفتند تا یکی از دو رقیب اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را انتخاب کنند؛ یعنی «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور فعلی و «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور سابق.
داسیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور برزیل بوده و تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌داد او با فاصله ۱۰ تا ۱۵ درصدی از رقیب خود جلوتر است. اگر او در دور اول موفق شود بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، حتی قبل از برگزاری دور دوم، پیروزی نهایی او قطعی است.
بولسونارو اخیراً پس از طرح ادعاهای بی‌اساس درباره احتمال تقلب در انتخابات و متهم‌کردن مسئولان برگزاری انتخابات به توطئه‌چینی علیه او، تهدید کرده بود که احتمالاً نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.
بولسونارو بدون ارائه شاخص و معیاری گفت تنها در صورتی نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت که انتخابات «پاک و شفاف» برگزار شود.
۱۵۰ میلیون نفر از مردم برزیل قرار بود به پای صندوق‌های رأی بروند و علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، همه ۵۱۳ نماینده مجلس نمایندگان، یک سوم ۸۱ عضو مجلس سنا و فرمانداران و قانونگذاران ایالتی را انتخاب نمایند. امیدوارم از خبر انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد راضی بوده باشید.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۳ ۰۲:۳۶:۴۷