امیدواری مسکو نسبت به نتایج مثبت نشست پوتین-پاشینیان و علی
اف

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر امیدواری مسکو نسبت به نتایج مثبت نشست پوتین-پاشینیان و علی
اف
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که دیدار قریب الوقوع بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان و الهام علی اف به انعقاد توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نماید.
بر اساس این گزارش، «آندره رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به دیدار سه جانبه در شهر سوچی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و اینکه این دیدار موجب انعقاد معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شود، امیدوار است.
این دیپلمات روس در گفتگو با خبرنگاران افزود: هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. فکر کنم در مورد تمام آنها از جمله در اجلاس فردا در سوچی گفتگو خواهد شد. امیدواریم که در خصوص شماری از موضوعات موجود از جمله امضای معاهده صلح پیشرفت حاصل شود.
لازم به ذکر است که کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، الهام علی‌اف و نیکول پاشینیان، به ترتیب رؤسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، دوشنبه هفته جاری در سوچی مذاکرات سه‌جانبه‌ای را برگزار خواهند کرد.
در بیانیه کرملین آمده بود: آنها قصد دارند تا بر اجرای توافقنامه‌های سه‌جانبه رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین اقدامات دیگر در راستای بهبود ثبات و امنیت در منطقه قفقاز تمرکز کنند.
کرملین در عین حال افزود که در این مذاکرات همچنین به احیا و توسعه روابط تجارتی، اقتصادی و ترابری طرفین پرداخته خواهد شد. امیدوارم از خبر امیدواری مسکو نسبت به نتایج مثبت نشست پوتین-پاشینیان و علی
اف
راضی بوده باشید.

امیدواری مسکو نسبت به نتایج مثبت نشست پوتین-پاشینیان و علی
اف  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۱ ۰۲:۳۸:۱۳