امتحانات الهی آستانه تحمل افراد را افزایش می‌دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر امتحانات الهی آستانه تحمل افراد را افزایش می‌دهد به گزارش سوالات شرعی و احکام، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آموزه‌های آیات جز چهارم قرآن کریم گفت: آگاهی از سنت‌های الهی عامل اقتدار امت اسلام است و اگر امت اسلامی با شکست مواجه شود هراسی ندارد و آن شکست را مقدمه پیشرفت می‌داند.
وی افزود: تأمل در آثار و تاریخ گذشتگان و سنت‌های الهی باعث می‌شود مؤمنین با بصیرت و آگاهی کاملی با مشکلات مواجه شوند که همین مسئله یکی از عوامل اقتدار امت اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تأمل و عبرت آموزی از تاریخ گذشتگان باعث می‌شود، آستانه تحمل جامعه بالا رود و قدرت مواجهه با مشکلات افزایش پیدا کند.
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: انسان‌ها از ناحیه جان و مال مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از طرف دشمنان و مشرکان مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت که این مسائل از سنت‌های الهی است و مواجهه با این سنت‌ها آستانه تحمل انسان را بالا می‌برد.
حاج ابوالقاسم دولابی یادآور شد: سنت امتحان و ابتلائات الهی در زمینه‌های مختلف از جمله فقر، تنگدستی، تحریم، تهدیدات دشمن و جنگ، فتنه، اغتشاشات، خشکسالی، بیماری، مشکلات خانوادگی و بدهکاری برای همه انسان‌ها وجود دارد.
وی افزود: سنت دگرگون‌سازی احوالات مردم دنیا از دیگر سنت‌های الهی است و قانون حاکم بر دنیا این است که همیشه خوشی‌های دنیا به کام یک گروه نیست و این دنیا آکنده از بلا و سختی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سنت یاری و نصرت مجاهدان از دیگر سنت‌های الهی است که در آیه ۱۵۲ سوره آل عمران نیز به آن اشاره شده است.
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: سنت حمایت از دین حقیقی و دین داران حقیقی از دیگر سنت‌های الهی است و باعث می‌شود این سنت الهی به مؤمنین امید دهد چرا که دشمنان هیچگاه نمی‌تواند نور الهی را خاموش کنند. امیدوارم از خبر امتحانات الهی آستانه تحمل افراد را افزایش می‌دهد راضی بوده باشید.

امتحانات الهی آستانه تحمل افراد را افزایش می‌دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۴-۰۸ ۰۲:۳۷:۳۳