المیادین: گروههای عراقی درباره نامزد پست ریاست جمهوری توافق
کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر المیادین: گروههای عراقی درباره نامزد پست ریاست جمهوری توافق
کردند
به گزارش سوالات شرعی و احکام، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود از توافق برای نامزد تصدی پست ریاست جمهوری عراق خبر داد.
بر اساس این گزارش، المیادین به نقل از منابع خود افزود که گروه‌های عراقی بر سر نامزدی عبداللطیف رشید برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور به توافق دست یافتند.
طبق اعلام المیادین، این توافق پس از نشست پارلمان که در جریان آن زمان برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق تعیین گردید، صورت گرفت.
منابع المیادین گفتند که توافق بر روی رشید پس از مذاکرات بین ائتلاف اداره دولت، حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی صورت گرفت و چارچوب هماهنگی شیعیان همچنان بر نامزدی محمد شیاع السودانی برای تشکیل دولت عراق تاکید دارد.
این در حالی است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که روز پنجشنبه آینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود.
بر همین اساس اداره اطلاع رسانی پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد الحلبوسی رئیس پارلمان دستور جلسه روز پنجشنبه ۱۳ اکتبر پارلمان را انتخاب رئیس جمهور این کشور اعلام کرده است.
روز گذشته نیز «ابتسام الهلالی» نماینده چارچوب هماهنگی شیعی در پارلمان عراق گفت که ۱۷۰ نماینده خواستار برگزاری جلسه پارلمان در روز چهارشنبه برای انتخاب رئیس جمهور شدند.
الهلالی افزود: المندلاوی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان برای بررسی این درخواست، نشست خواهد داشت و در صورت موافقت هیئت رئیسه پارلمان، جلسه روز چهارشنبه به انتخاب رئیس جمهور این کشور اختصاص خواهد یافت.
درخواست برگزاری جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور همزمان با آغاز رایزنی‌های ائتلاف تازه تشکیل شده «اداره دولت» در اربیل درباره انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید عراق مطرح شده است.
بر همین اساس، چارچوب هماهنگی شیعی عراق نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای بر آمادگی خود جهت گفتگو و تفاهم با گروه‌های عراقی برای تشکیل دولت تاکید کرد. امیدوارم از خبر المیادین: گروههای عراقی درباره نامزد پست ریاست جمهوری توافق
کردند
راضی بوده باشید.

المیادین: گروههای عراقی درباره نامزد پست ریاست جمهوری توافق
کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۹:۵۰