السیسی با سران عراق و چین دیدار کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر السیسی با سران عراق و چین دیدار کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی و چین در عربستان با شی جین پینگ همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، «بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی در این دیدار بر توسعه همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌ها با چین چه در سطح کشورهای عربی یا در چارچوب دوجانبه از طریق شراکت راهبردی جامع بین دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار ابعاد همکاری دوجانبه بین چین و مصر مورد بحث قرار گرفت.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم که روز چهارشنبه در سفری که از سوی رسانه‌ها تاریخی و مهم توصیف شده وارد ریاض شد و مورد استقبال گرم مقامات ریاض قرار گرفت، با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در مصر، به دورنمای گسترده افزایش مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
«شی جین‌پینگ» در سفر به عربستان، علاوه بر دیدار با سران سعودی، در دو اجلاس که یکی با حضور سران کشورهای عربی و دیگری با مشارکت اعضای شورای همکاری خلیج فارس برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.
رئیس جمهور مصر همچنین شامگاه پنج شنبه با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی در این دیدار موفقیت السودانی در کسب رای اعتماد پارلمان و تشکیل دولت را تبریک گفت و برای وی در انجام ماموریت‌های خود آرزوی موفقیت کرد.
السیسی همچنین بر توسعه روابط دوجانبه بین مصر و عراق تاکید نمود.
نخست وزیر عراق هم در این دیدار از تلاش‌های مصر برای حمایت از عراق در تمام زمینه‌ها تمجید کرد.
در دیدار السیسی و السودانی روابط دوجانبه مشترک بویژه طرح‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. امیدوارم از خبر السیسی با سران عراق و چین دیدار کرد راضی بوده باشید.

السیسی با سران عراق و چین دیدار کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۹ ۰۲:۳۷:۲۲