السودانی خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد در روز پنج شنبه
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر السودانی خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد در روز پنج شنبه
شد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از شبکه سومریه، محمد شیاع السودانی نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در نامه‌ای به محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور خواستار برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه خود طی روز پنج شنبه شد.
بر اساس این گزارش، السودانی در این نامه درخواست کرد که جلسه رأی اعتماد به وزیران کابینه دولت جدید طی پنج شنبه (فردا) برگزار شود.
این در حالی است که منابع عراقی روز دوشنبه اعلام کردند که رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در عراق طی نشستی در دفتر هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، بر لزوم تشکیل دولت و ارائه رأی اعتماد به آن حداکثر تا هفته آینده تاکید کردند.
منابع عراقی اعلام کردند که محمد شیاع السودانی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، تاکنون ۱۴ وزیر را معرفی کرده و توافقی درباره ۸ وزارتخانه دیگر شامل؛ وزارتخانه‌های کشور، دارایی و نفت و وزارتخانه‌های برنامه ریزی و وزارت دفاع، امور خارجه، مسکن و شهرسازی و دادگستری حاصل نشده است.
۱۰ روز از انتصاب السودانی برای تشکیل دولت در ۱۴ اکتبر گذشته است و قانون اساسی عراق تصریح می‌کند که دولت باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ تعیین نخست وزیر، تشکیل شود.
السودانی پس از مکلف شدن به تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور، در مصاحبه با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر دولت تشکیل دهد. امیدوارم از خبر السودانی خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد در روز پنج شنبه
شد
راضی بوده باشید.

السودانی خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد در روز پنج شنبه
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۶ ۰۲:۴۷:۴۷