اقدام حماس برای احیای روابط با سوریه تصمیمی مستقل
بود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اقدام حماس برای احیای روابط با سوریه تصمیمی مستقل
بود
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از العربی الجدید، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز پنج شنبه تاکید کرد که تصمیم ازسرگیری روابط بین این جنبش و سوریه به شکل مستقل اتخاذ شده است.
بر اساس این گزارش، این اظهارنظر الحیه درپی اخبار برخی رسانه ها به نقل از وی مبنی بر اینکه موضع قطر جنبش حماس را به احیای روابط با دولت سوریه تشویق کرده است، صورت گرفت.
الحیه گفت: اخبار منتشرشده بیانگر منظور من نیست. رهبران جنبش حماس این تصمیم را به شکل مستقل اتخاذ کردند. منظور ما این بود که با وجود روابط خوب ما با کشور قطر، اما آنها با ما پیرامون برخی موضوعات اختلاف نظر دارند که این یک امر طبیعی و حقی حاکمیتی است. آنها به تصمیمات ما احترام می گذارند و ما هم مواضع آنها را محترم می شماریم.
لازم به ذکر است که «خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه روز چهارشنبه پس از دیدار نمایندگان گروه‌های فلسطینی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشستی خبری در دمشق به شرح جزئیات این دیدار پرداخت.
«خلیل الحیه» در این نشست خبری گفت: دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گرم و صمیمی بود و او عزم خود را برای ارائه همه حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و مقاومت آنها ابراز کرد. دیدار با رئیس جمهور سوریه گواه این است که روحیه مقاومت در امت در حال تجدید است و از اینجا به اشغالگران می‌گوئیم که دیدار ما پاسخی به پروژه‌های آنها است.‌
وی در ادامه افزود: دیدار ما با رئیس جمهور اسد، باشکوه بود و از این به بعد حضور خود را در سوریه از سر خواهیم گرفت و با دمشق برای حمایت از مردم خود و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد. ما در این دیدار به رئیس جمهور اسد اطمینان دادیم که از سوریه، تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت می‌کنیم و با هرگونه تجاوزی که آن را هدف قرار دهد، مخالفیم. امیدوارم از خبر اقدام حماس برای احیای روابط با سوریه تصمیمی مستقل
بود
راضی بوده باشید.

اقدام حماس برای احیای روابط با سوریه تصمیمی مستقل
بود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۱ ۰۲:۳۷:۵۹