اقتصاد دانش‌بنیان از ستون‌های اصلی سند یزدنوین است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اقتصاد دانش‌بنیان از ستون‌های اصلی سند یزدنوین است به گزارش خبرنگار سایت احکام، سایت احکامان فاطمی، روز سه شنبه در نشست شورای راهبری فن بازار استان یزد، بازار فروش را یکی از بزرگترین مشکلات نظام نوآوری دانست و اظهار داشت: بازار فروش وجه مشترک چالش‌های بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان است که باید به صورت جدی برای آن برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به برخی از راهکارهای ارائه شده برای رونق زیست بوم علم و فناوری به ویژه بازار فروش محصولات بیان کرد: راهکارها و مسیر حرکت استان در این حوزه، باید مبتنی بر محورهای سند یزد نوین باشد.
فاطمی با اشاره به لزوم به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان افزود: با این رویکرد با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان متناسب با نیازهای صنعت و معدن اقدام به تولید محصول می‌کنند، دغدغه های مربوط به بازار فروش را نخواهند داشت.
استاندار یزد ادامه داد: در این راستا باید بانک اطلاعاتی از نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن استان و نیز شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با این بخش تهیه و در قالب رویدادهایی به یکدیگر پیوند بخورند.
وی با بیان اینکه با رویکرد مذکور، اتصالی بین نیاز بخش صنعت و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان برقرار می شود، اظهار داشت: در این صورت، کمتر شاهد تعطیلی موقت برخی کارخانجات به دلیل نبود یک قطعه از دستگاه ها در ایران، خواهیم بود.
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از سیاست‌های جدی و راهبردی استان را تقویت کارگزاری های حوزه دانش بنیان عنوان کرد و افزود: با تقویت این بخش غیر دولتی می توان مسائل این حوزه را بهتر و مؤثرتر پیش برد.
وی همچنین بر ضرورت حضور استان در نمایشگاه های ملی و بین المللی حوزه فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: بازدید از نمایشگاه‌های این حوزه و برپایی غرفه ای از یزد در آنها، سبب آشنایی با آخرین دستاوردهای حوزه علم و فناوری و ایده گیری از آنها می شود.
فاطمی، لازمه تغییر ریل از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیان را وقت‌گذاری ویژه، صرف هزینه و پیگیری جدی دانست و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان یکی از ستون های اصلی سند یزد نوین است و حمایت های لازم در راستای تحقق اهداف این حوزه انجام خواهد شد.
استاندار یزد تاکید کرد: باید کار واقعی در حوزه توسعه و رونق زیست بوم علم و فناوری استان انجام شود به طوری که اثرات آن برای عموم افراد جامعه و به ویژه شرکت های فعال در این حوزه قابل لمس باشد. امیدوارم از خبر اقتصاد دانش‌بنیان از ستون‌های اصلی سند یزدنوین است راضی بوده باشید.

اقتصاد دانش‌بنیان از ستون‌های اصلی سند یزدنوین است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۰۷ ۰۲:۳۹:۱۹