افتتاح نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور در روستای پنداس
کاشان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر افتتاح نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور در روستای پنداس
کاشان
به گزارش خبرنگار سایت احکام، احمد دانایی نیا عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توسعه گردشگری روستایی در کشور اظهار داشت: این موضوع می‌تواند باعث رونق اقتصادی در بین خانوارهای روستایی شود.
وی با بیان اینکه نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور در روستای پنداس کاشان افتتاح شد، ابراز داشت: ثبت ملی روستای پنداس با توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های گردشگری معماری این روستا در حال انجام است.
معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان تصریح کرد: با توجه به ضرورت این موضوع دفاتر میراث بانی روستایی به زودی در جوشقان مرکزی، استرک و جوشقان قالی دایر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دفتر میراث بانی روستایی یک اداره میراث فرهنگی کوچک است، گفت: در این دفاتر مردم و اهالی محلی می‌توانند از هویت‌های تاریخی و معماری و پتانسیل‌های گردشگری خود محافظت و پاسداری کنند.
دانایی نیا افزود: تأسیس این دفاتر می‌تواند باعث تعامل بیش از پیش مردم روستا و به خصوص نخبگان هر روستا و تحصیل کرده‌های محلی در زمینه تعامل و ارتباط مستمر با اداره میراث فرهنگی شود.
وی با اشاره به اینکه میراث روستایی متأسفانه در سطح کشور مورد غفلت واقع شده است، تاکید کرد: ایجاد این دفاتر می‌تواند به عنوان یک طرح سراسری در همه نقاط ایران مورد استفاده قرار گیرد.
معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به برگزاری همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی جدی و شناخت ظرفیت‌های موجود در روستاها می‌توان امید به تأمین اقتصاد شهری در برخی از حوزه‌ها توسط روستاها باشیم. امیدوارم از خبر افتتاح نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور در روستای پنداس
کاشان
راضی بوده باشید.

افتتاح نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور در روستای پنداس
کاشان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۱ ۰۲:۳۹:۵۰