اعلام جزئیات دومین علمیات پهپادی موفق ارتش یمن در بندر
الضبه

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اعلام جزئیات دومین علمیات پهپادی موفق ارتش یمن در بندر
الضبه
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از المیادین، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرح جزئیاتی از عملیات جدید نیروهای این کشور علیه متجاوزان سعودی-اماراتی در بندر الضبه پرداخت.
به گفته این مقام ارشد نظامی یمن، نیروهای مسلح این کشور یک نفتکش را که قصد داشت به بندر الضبه نزدیک شود، مجبور کردند از این بندر خارج شود.
وی در این ارتباط همچنین افزود: «این نفتکش مأموریت مهمی جهت غارت مقادیر زیادی نفت یمن داشت و در ابتدا هیچ توجهی به هشدارهای نیروهای مسلح نداشت.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود که اگرچه نیروهای دشمن نیز بدنبال واکنش و انجام اقداماتی بودند، اما در این زمینه موفق نشدند.
یحیی سریع این را نیز افزود که نیروهای مسلح یمن به حمایت از منابع ملی و حاکمیتی خود ادامه می‌دهند تا درآمدهای یمن، در خدمت مردم این کشور و پرداخت حقوق همه کارمندان در سراسر این کشور شود.
چند ساعت پیش از سخنان یحیی سریع، منابع محلی یمن اعلام کرده بودند که پهپادهای یمنی بندر الضبه یکی از مهمترین بنادر صادرات نفت در حضرموت را هدف قرار دادند و قاچاق محموله نفتی جدید از این منطقه در شرق یمن را ناکام گذاشتند. این دومین حمله طی هفته‌های گذشته است که با موفقیت اهداف خود را محقق ساخت، در حالی که سامانه‌های دفاعی آمریکا برای حفاظت از بنادر و تأسیسات نفتی در این منطقه مستقر است.
این در حالی است که برخی منابع خبری از وقوع دو انفجار در حضرموت واقع در شرق یمن خبر داده بودند. شبکه خبری المیادین نیز در این ارتباط گزارش داد، دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داده است. این بندر در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.
بر اساس این گزارش، این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفته است. برخی از منابع از جمله خبرگزاری یونیوز خبر دادند که این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بوده است.
همچنین منابع خبری اعلام کردند که پس از هدف قرار گرفتن بندر الضبه توسط پهپاد، انفجارهای مهیبی در بندر صورت گرفته و کشتی مورد نظر مسیر خود را به سمت اقیانوس هند تغییر داده است.
روز گذشته همچنین، سرلشکر محمد العاطفی بر آمادگی کامل نیروهای مسلح یمن برای تداوم نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی تاکید کرده بود. سرلشکر محمد العاطفی گفته بود که آماده سازی های نظامی ائتلاف متجاوز سعودی نشان می‌دهد که توسل آنها به آتش بس به منظور ساماندهی وضعیتشان جهت ادامه تجاوز بوده است.
بر اساس این گزارش، سرلشکر محمد العاطفی افزود که هدف اصلی که ائتلاف متجاوز سعودی و حامیانش به دنبال آن هستند، طولانی کردن زمان تجاوز است.
وی تاکید کرد: هدف ائتلاف متجاوز تداوم چپاول ثروت‌های ملی و بکارگیری بنادر و جزایر یمن در راستای منافع خود است.
العاطفی همچنین تصریح کرد که تمام نیروهای مسلح یمن برای ادامه نبرد علیه متجاوزان به صورت شدیدتر در آمادگی کامل قرار دارند. نیروهای مسلح برای تعامل با هرگونه اقدام تجاوزکارانه و واکنش به متجاوزان در عمق مواضع خود از توانایی کامل برخوردار هستند. امیدوارم از خبر اعلام جزئیات دومین علمیات پهپادی موفق ارتش یمن در بندر
الضبه
راضی بوده باشید.

اعلام جزئیات دومین علمیات پهپادی موفق ارتش یمن در بندر
الضبه  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ ۰۲:۴۱:۰۷