اطلاعاتی درباره قصد روسیه برای بکارگیری سلاح هسته ای وجود
ندارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اطلاعاتی درباره قصد روسیه برای بکارگیری سلاح هسته ای وجود
ندارد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن دلیلی برای تغییر وضعیت هسته ای خود نمی بیند و اطلاعاتی مبنی بر قصد روسیه برای بکارگیری سلاح هسته ای در آینده نزدیک وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، «کارین ژان پیر» روز جمعه در نشستی خبری افزود: اظهارات روسیه درباره بکارگیری سلاح هسته ای غیرمسئولانه است و راهکاری برای استفاده از آن بدون مواجه شدن با عواقب وجود ندارد و این امر نمی تواند اتفاق بیفتد.
سخنگوی کاخ سفید افزود: هیچ دلیلی برای تغییر موضع گیری نیروهای هسته ای خود نمی بینیم اما پوتین می توان هر لحظه ای توقف تشدید تنش ها را متوقف نماید. هیچ مبنایی برای تشدید تنش وجود ندارد.
وی ادامه داد: هیچ دلیلی مبنی بر اینکه آنها برای بکارگیری آن (سلاح هسته ای) آماده می شوند وجود ندارد. اظهارات پوتین ما را نخواهد ترساند.
این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تازگی در سخنانی گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره سلاح های هسته ای تاکتیکی شوخی نمی کند.
بر اساس این گزارش، جو بایدن در اشاره به تهدیدات هسته ای گفت: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود برای نخستین بار از زمان بحران موشک های کوبا، ما با تهدید سلاح هسته ای مواجه هستیم.
بایدن همچنین افزود که زمان زیادی برای تلاش جهت حفظ انسجام ناتو صرف شده است و تغییرات زیادی روی می دهد اما به ماهیت این تغییرات اشاره ای نکرد.
رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که «تا حدودی پوتین را به خوبی می شناسد و او هنگامی که از بکارگیری احتمالی سلاح های هسته ای تاکتیکی یا سلاح های بیولوژیک و شیمیایی صحبت می کند، شوخی نمی کند». امیدوارم از خبر اطلاعاتی درباره قصد روسیه برای بکارگیری سلاح هسته ای وجود
ندارد
راضی بوده باشید.

اطلاعاتی درباره قصد روسیه برای بکارگیری سلاح هسته ای وجود
ندارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۳۹:۲۸