اسناد توقیفی از خانه ترامپ حاوی اطلاعات سری درباره ایران
بود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اسناد توقیفی از خانه ترامپ حاوی اطلاعات سری درباره ایران
بود
به گزارش سوالات شرعی و احکام، نشریه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از چند منبع موثق، اعلام کرد که اسناد توقیف‌شده از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حاوی اطلاعات فوق محرمانه درباره ایران و چین بوده است.
به نوشته این نشریه، منابع مذکور که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده‌اند، گفته‌اند که اگر این اطلاعات در اختیار دیگران قرار می‌گرفت، روش‌های جمع‌آوری اطلاعات که آمریکا همواره آن را از چشم جهان مخفی نگه داشته، لو می‌رفت.
به گفته این منابع، دست کم یکی از اسنادی که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از عمارت ترامپ موسوم به «مار-ئه-لاگو» توقیف کرده، برنامه موشکی ایران را توضیح داده و سایر اسناد نیز اقدامات اطلاعاتی فوق محرمانه و حساس درباره چین را تشریح کرده است.
در این گزارش به این نکته اشاره شده که افشای غیرمجاز اطلاعاتی خاص در این اسناد، مخاطرات زیادی در پی داشته و می‌تواند هویت جاسوسان اطلاعاتی آمریکا و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات واشنگتن را در معرض خطر قرار دهد.
در جریان یورش هشتم آگوست اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ که با حکم دادگاه صورت گرفت، مأموران اف‌بی‌آی برخی از حساس‌ترین اسنادی که ترامپ با خود به خانه‌اش برده بود را کشف و ضبط کردند؛ در جریان این یورش حدود ۱۳ هزار سند که ۱۰۳ مورد آن طبقه‌بندی‌شده و ۱۸ فقره اسناد فوق محرمانه بود، توقیف شد.
واشنگتن پست پیش از این در گزارشی، مدعی شده بود که یکی از اسناد توقیف‌شده در یورش اف‌بی‌آی، فعالیت دفاعی ارتش یک کشورِ خارجی از جمله توانمندی‌های هسته‌ای آن کشور را تشریح کرده است.
جهان غرب برنامه موشکی و توانمندی‌های هسته‌ای ایران را به شدت و دقت رصد کرده و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که تهران برای ساخت بمب هسته‌ای، به اندازه کافی به دستیابی به مواد شکافت‌پذیر نزدیک شده است. امیدوارم از خبر اسناد توقیفی از خانه ترامپ حاوی اطلاعات سری درباره ایران
بود
راضی بوده باشید.

اسناد توقیفی از خانه ترامپ حاوی اطلاعات سری درباره ایران
بود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۲ ۰۲:۳۸:۵۴