استکبار نمی‌خواهد پیشرفت‌های علمی ایران به گوش کسی
برسد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر استکبار نمی‌خواهد پیشرفت‌های علمی ایران به گوش کسی
برسد
به گزارش خبرنگار سایت احکام، احمد وحیدی روز دوشنبه، دوم آبان ماه، در آئین افتتاحیه دهمین نمایشگاه ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) اظهار کرد: از ارزش‌های بزرگ و بی بدیل در مکتب ما موضوع علم و دانش است، علم و دانش ارزش ترویج شده‌ای است که در قرآن کریم و کلام معصومین ما به کرات ذکر شده است.
وی ادامه داد: حرکت عملی که به پرچم داری رهبر معظم انقلاب شروع شده امروز به نقطه پر ارزشی رسیده است.
وحیدی افزود: چه کسی باور می‌کرد که امروز شاهد دستاوردهایی باشیم که دنیا مجبور به بزرگی آن شود.
وی خاطرنشان کرد: در همین روزهای اخیر چند دستاورد در کشور تلوزیونی شد، یکی از آنها تلسکوپی بود که برای غربی‌ها شگفتی شاز بود که ایران با این همه تحریم چطور توانسته است در حوزه اکتشافات چنین قدم‌هایی بردارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که علی رغم وجود بزرگترین تحریم‌ها در کشور جریان علمی ادامه دارد.
وحیدی گفت‌: خبر دیگری در این روزها از صنعت دفاعی شنیدید، خبر پدافند هوایی که در برد ۳۰۰ کیلومتر هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد.
وی تاکید کرد: اگر بخواهم در حوزه تلسکوپی صریح بگویم سه کشور دنیا چنین دستاوردی دارند که حاصل تلاش‌های جوانان و دانشمندان ما است.
وی با اشاره به بازدیدهایی که از نمایشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته است، گفت: به هر نمایشگاهی رفتم حرف‌های جدیدی از شرکت‌های دانش بنیان شنیده‌ام، جوانان ما با پافشاری بر روی ایده‌های خود به دستاوردهای بسیار ارزشمندی رسیده‌اند.
وزیر کشور با تاکید بر تجاری سازی و فروش ادامه داد: در تجاری سازی و فروش مشکل داریم اما در رساندن یک ایده به محصول کار کاملاً موفق و قابل دفاع داریم.
وی با اظهار خرسندی از وضعیت علم و دانش گفت: ایران امروز ما این است، بی‌پروا و پر تلاش با بسیج همه ظرفیت‌های علمی خود امروز حوزه‌های جدید را مرتب در می‌نوردد.
وی به دیگر فناوری جدید کشورمان اشاره کرد و گفت: پرینتر سه بعدی دیگر فناوری است که در دنیا مطرح شده و در ایران شرکت‌های دانش بنیان به آن دست پیدا کرده‌اند، اینترنت اشیا و بلاک چین از دیگر توانمندی‌های جوانان ما است.
وحیدی اضافه کرد: هوش مصنوعی آینده پیش بینی شده و در این حوزه و پر فروغ است که اساتید ما در این حوزه کار می‌کنند و به جلو می‌روند.
وی افزود: جوانان عزیز ما موفق به کسب فناوری آبیاری زیر سطح شده‌اند که کمتر از ده کشور در جهان به این مسئله دست یافته است؛ این فناوری در حوزه بهره وری و افزایش محصول بسیار مهم می‌تواند باشد.
وحیدی تاکید کرد: چنین اتفاقاتی به قدری در کشور وجود دارد که مراکز خاصی لازم دارد تا اینها را رصد کند.
وی ادامه داد: حجم تنوع دستاوردهای علمی زیاد است و این چیزی است که دنیا از ایران نمی‌خواهد.
وحیدی گفت: کشورهای معاند نمی‌خواهند شاهد چنین پیشرفت‌های زجر آوری باشند، با تمام نا امیدی‌هایی که تزریق می‌کنند، امروز جوانان ما سرافراز تر از همیشه در میادین علمی که جبهه اصلی مبارزه ما است می‌درخشند و این یک هشدار سهمگینی برای دشمن است.
وی ادامه داد: وقتی ماهواره‌ها ایرانی پرتاب می‌شوند آنها خشمگین می‌شوند و شما صدای خشم آنها را می‌شنوید.
وزیر کشور با اشاره به کینه توزی های غرب از رهبر معظم انقلاب گفت: چرا از رهبری عزیز آن قدر کینه دارند؟ چون رهبری ندا دهنده عدالت، آزادی و رشد کشور را دارند و وجود نازنین ایشان را مخل برنامه‌های خود می‌دانند.
وی ادامه داد: دشمن ما در وضع سخت و افولی به سر می‌برد، یکی از نقاط اساسی مخالفت دشمن همین نمایش‌های علمی و رشد دانش است که یکی از حوزه‌های جهاد علمی قطعی است که ان شا الله همه آنها ماجور اند؛ هر تجمعی علمی از این دست، تجمع مبارکی است.
وی خاطرنشان کرد: نباید پرچم علم و دانش و فناوری یک لحظه به سکون بیانجامد، هر چه بیشتر باید سرعت این حرکت را سریع‌تر و افزون‌تر کرد، این کشور ما را در مقابل بسیاری از بدخواهان بیمه می‌کنند.
وی با بیان اینکه دنیای استکباری نمی‌خواهد این پیشرفت‌ها به گوش کسی برسد، گفت: در گام دوم انقلاب که یکی از محورهای اساسی آن پژوهش است باید بیش از پیش حرکت کنیم و این را دشمن بداند که جوانان ما پشت رهبری فرزانه انقلاب که پرچم علم و دانش را برافراشتند با شدت جلو خواهند رفت.
وی در پایان با اشاره به نمایشگاه رینوتکس تبریز گفت: تبریز با این همه ظرفیت‌های علمی و حضور خود در این نمایشگاه نشان می‌دهد که فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است. امیدوارم از خبر استکبار نمی‌خواهد پیشرفت‌های علمی ایران به گوش کسی
برسد
راضی بوده باشید.

استکبار نمی‌خواهد پیشرفت‌های علمی ایران به گوش کسی
برسد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۳۸:۳۹