استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز/ ۱۳ آبان
می‌آییم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز/ ۱۳ آبان
می‌آییم
سوالات شرعی و احکام، گروه استان‌ها: ماجرا مربوط به امروز و دیروز و حتی ۴۰ سال پیش نیست. ریشه های دشمنی ها را باید را در زمانی جست و جو کرد که استکبار در ۲۸ مرداد سال ۳۲ دولت منتخب مردم ایران یعنی دولت دکتر مصدق را با یک کودتا برکنار کردند.
بر همین اساس ریشه مخالفت مردم با استکبار و آمریکا را نیز نباید محدود به بعد از انقلاب کرد. بلکه از همان زمانی است که در ۱۶ آذر همان سال ۱۳۳۲ سه دانشجوی دانشگاه تهران به خاطر مخالف با سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند.
اما برخی روزها چون ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نماد استکبار ستیزی می شوند. روزی که دانشجویان پرو خط امام (ع) با تسخیر سفارت آمریکا و افشای اسناد موجود در آن نشان دادند که این سفارت یک جاسوس خانه بیشتر نیست.
از طرفی در ۱۳ آبان ۵۷ نیز دانش آموزان اعتراضات شدیدی را نسبت به رژیم پهلوی داشتند که موجب شهادت آنان نیز شد که نماد دیگری از استبداد ستیزی و مخالفت با دست نشاندگان آمریکا را نشان داد.
استکبار هر زمانی به شیوه ای شرارت می کند
امروز نیز با گذشته چند دهه هنوز دانش آموزان، دانشجویان و مردم غیور این دیار ندای مخالفت با استکبار را نشان می دهند.
فاطمه محمد زاده از طلاب جامعه الزهرا و اهل خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام اظهار کرد: آمریکا و به طور کلی استکبار هر زمان به یک طریق و شیوه دشمنی خود را نشان می دهد.
وی بیان کرد: زمانی در دوران پهلوی با حمایت از استبداد داخلی، اوایل انقلاب با حمایت از گروهک های منافق، در دوران جنگ با حمایت مستقیم از صدام و در شرایط فعلی با فعالیت رسانه ای علیه ملت ایران این شرارت را نشان می دهند.
محمد زاده ادامه داد: ما منکر برخی از مشکلات و کاستی ها در کشور نیستیم ولی امروز استکبار در رسانه های خود به مشکلات ما ضریب چند برابری می دهد و گاه به دروغ متوسل می شود.
محمد زاده یادآور شد: اگر قرار است مشکلات این کشور حل شود باید با مدد گرفتن از جوانان پرتلاش و تجربه موی سپیدان همین صورت گیرد و هر نوع دخالت استکبار مورد قبول مردم غیور نیست.
درس آموزی از رزمندگان دفاع مقدس
علی علی آبادی از دانش آموزان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: پدر بزرگ من زمانی که به جبهه اعزام شده حدود ۱۵-۱۶ سال سن داشته و در واقع نوجوان بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به این خاطرات می توان گفت که یک نوجوان نیز حتی در سخت ترین شرایط می تواند از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
علی آبادی یادآور شد: روح دفاع از انقلاب و مقابله با ظلم استکبار جهانی از گذشتگان به ما رسیده و نوجوان امروز نیز باشکوه در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب حضور خواهد داشت.
امین رضایی دانش‌آموز ۱۴ ساله مدرسه برکت نیز موضوع حادثه تروریستی شیراز را مطرح می کند و با بیان اینکه واقعه تروریستی شاهچراغ غم بزرگی بود، گفت: بی شک در قبال این جنایت نباید سکوت کنیم بلکه باید انتقام این شهدا را بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه در غم آرتین و خانواده‌های شهدا شریک هستیم، ادامه داد: به عنوان یک دانش‌آموز مطیع امر رهبرم هستم.
استوار پای کار نظام و انقلاب
این دانش آموز خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز استوارتر پای نظام و خشمگین‌تر در مقابل استکبار می ایستیم، افزود: الگوی ما نوجوانان شهدا هستند.
همچنین جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان ماه گفت: سیزدهم آبان ماه ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، ابهت پوشالین سردمداران جهانخوار در هم شکست و طبل رسوایی استکبار به صدا درآمد.
وی افزود: استیصال معاندین در اتفاقات اخیر کشور که با عملیات‌های کور، هر روز رنگی ننگین‌تر به خود می‌گیرد، بیش از هر زمان دیگری دست‌های پشت پرده را رو کرده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: شکوه، صلابت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه‌گیری انقلاب شکوهمندمان، همچون خاری در چشم دشمنان، آسایش و آرامش را از خبیثان روزگار ربوده است.
جواد قناعت یادآور شد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۴۳ دانش‌آموز شهید استان، این روز عزیز را به همه مردم متدین خراسان جنوبی تبریک و تهنیت گفته، از آحاد مردم دعوت می‌کنم.
دعوت از مردم برای حضور در مراسم ۱۳ آبان
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از آحاد مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز کرد.
حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی در این پیام اظهار کرد: سالروز ۱۳ آبان، یادآور تسخیر لانه جاسوسی و فتح قله‌های عزت و شرافت توسط جوانان مؤمن و انقلابی را گرامی می‌داریم.
وی افزود: جوانان و نوجوانان این مرز پرگهر اعم از دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان در طول انقلاب اسلامی با هوشمندی و زمان‌شناسی خود و خواهران و دختران ما با عفت و حجاب و نقش‌آفرینی اجتماعی خود بزرگترین ضربه‌ها را به هیمنه پوشالین استکبار و صهیونیسم بین‌الملل زدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینجانب از یکایک مردم خداجوی و موقعیت‌شناس استان به‌ویژه جوانان، دانش‌آموزان و همسنگران شهید حسین فهمیده دعوت می‌کنم تا با حضور پرشور در راهپیمایی سیزدهم آبان، بار دیگر با ولی امر جامعه و آرمان‌های امام راحل و شهیدان گلگون کفن تجدید بیعت نموده، اقتدار، عظمت و صلابت ایمانی خود را به رخ جهانیان بکشند و میخ‌های نهایی را بر تابوت ننگین استکبار و صهیونیسم بکوبند.
مردم ایران از گذشته تاریخ استکبار ستیز بوده و استقلال و امنیت و میهن دوستی برایشان اهمیت دارد و دوباره در ۱۳ آبان این مهم را نشان خواهند داد. امیدوارم از خبر استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز/ ۱۳ آبان
می‌آییم
راضی بوده باشید.

استکبارستیز از گذشته تاریخ تا به امروز/ ۱۳ آبان
می‌آییم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۴ ۰۲:۳۹:۱۳