استرالیا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر استرالیا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، دولت استرالیا به صورت رسمی تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.
«پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد: «دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را لغو می‌کند.»
وونگ در یک کنفرانس صبحگاهی به خبرنگاران گفت که «اسکات موریسون»، نخست وزیر اسبق استرالیا با به رسمیت شناختن بیت المقدس بجای تل آویو، یک بازی بد انجام داد و باعث شد تا استرالیا از جامعه بین المللی کنار گذاشته شود. وزیرخارجه استرالیا همچنین تاکید کرد که وضعیت بیت المقدس مسئله‌ای است که در نهایت می‌بایست میان فلسطین و مقامات تل آویو مورد مذاکره واقع شود.
دفتر وونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استرالیا متعهد به راه حل دو دولتی است که در آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی در صلح و امنیت، در مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده همزیستی کنند، بنابراین ما از رویکردی که این چشم انداز را تضعیف کند، حمایت نخواهیم کرد.»
اعلام و توضیح وزیرخارجه استرالیا در مورد این موضوع اندکی پس از آن صورت گرفت که اوایل دوشنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه استرالیا نام بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در وب سایت‌های دولتی حذف کرده است.
«اسکات موریسون» نخست وزیر سابق استرالیا اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸ در سخنانی اعلام کرد که درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال احتمالی سفارت استرالیا به این شهر فکر می‌کند. موریسون در عین حال گفته بود که انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به بیت‌المقدس منوط به نتیجه روند توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین خواهد بود.
گفتنی است که نمایندگان اپوزیسیون استرالیا در واکنش به این تصمیم موریسون بر این باور بودند که او با این اقدام در پی جلب حمایت بیشتر آمریکا به عنوان متحد اصلی این کشور و نیز جلب آرای شهروندان یهودی کشورش در انتخابات بعدی است.
اسکات موریسون از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به عنوان سی امین نخست وزیر استرالیا فعالیت کرد و سپس جای خود را به «آنتونی آلبانیزی» نخست وزیر فعلی این کشور داد. امیدوارم از خبر استرالیا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو
کرد
راضی بوده باشید.

استرالیا شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۸ ۰۲:۳۶:۳۸