اردن: به تلاش برای تسهیل پروازها بین صنعا و امان ادامه می
دهیم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اردن: به تلاش برای تسهیل پروازها بین صنعا و امان ادامه می
دهیم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، «هیثم ابوالفول» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن گفت که این کشور به تداوم اقدام برای تسهیل پروازهای هوایی بین صنعا و امان ادامه می‌دهد.
بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در عین حال از عدم تمدید آتش بس بین طرف‌های یمنی ابراز تأسف کرد.
ابوالفول همچنین گفت آتش بسی که برای نخستین بار در تاریخ ۲ آوریل گذشته مورد اجرا قرار گرفته و دو بار نیز تمدید شده بود در کاهش درد و رنج و مشکلات مردم یمن و تأمین کمک‌های بشردوستانه سهم داشت.
سخنگوی وزارت خارجه اردن افزود: اردن از تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران یمن از طریق راهکار سیاسی بر اساس ملاحظات موجود که به پایان بحران و تضمین وحدت، ثبات و تمامیت ارضی یمن و رفع مشکلات و آلام ملت یمن و پاسخگویی به مطالبات آنها برای برقراری صلح و امنیت مجر گردد، حمایت می‌کند.
وی همچنین بر ادامه اقدام اردن برای تسهیل برقراری پروازهای هوایی بین صنعا و امان تاکید کرد.
لازم به ذکر است که از روز دوم آوریل ۲۰۲۲ آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن با میانجی‌گری سازمان ملل میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن برقرار شد.
هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن، از زمان برقراری آتش بس سفرهای متعددی به صنعاء و مسقط داشت تا با دیدارهایی که با دو طرف بحران یمن دارد، آنها را با تمدید آتش بس همراه سازد.
تلاش‌های وی در ماه‌های اخیر دو بار با موفقیت همراه شد تا آتش بس دو ماهه ای که از ماه آوریل شروع شده بود، شش ماه دیگر ادامه پیدا کند.
در آخرین دور از این مذاکرات، قرار بود آتش بسی که در روز یکشنبه هفته جاری دوم اکتبر (دهم سایت احکامماه) به پایان می‌رسید، بار دیگر در مهلتی دو ماهه تمدید شود اما عدم توافق دو طرف موجب عدم تمدید این آتش بس تاکنون شده است.
در پی عدم تمدید این آتش بس، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که همچنان به تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در روزهای آینده ادامه می‌دهد تا این توافق که موجب کاهش شدت جنگ در یمن شده بود، همچنان استمرار داشته باشد. امیدوارم از خبر اردن: به تلاش برای تسهیل پروازها بین صنعا و امان ادامه می
دهیم
راضی بوده باشید.

اردن: به تلاش برای تسهیل پروازها بین صنعا و امان ادامه می
دهیم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۰ ۰۲:۳۷:۱۲