احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین یونس بهاروند در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی مدارس لرستان در حال حاضر ۱۳۸ پروژه آموزشی را در دستور کار دارد اظهار داشت: از این تعداد پروژه، ۵۰ مورد دولتی، ۳۵ مورد مشارکتی و ۴۴ مورد نیز از سوی خیرین در حال احداث هستند.
احداث ۲۰۰ کلاس درس در صورت تامین اعتبار
وی با بیان اینکه در سال مالی گذشته، ۷۴ مدرسه با ۲۳۸ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان دادیم عنوان کرد: طی هفته دولت امسال نیز ۱۶ پروژه با ۳۱ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم.
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه همچنین یک فضای آموزشی بزرگ را در سایت احکام ماه امسال در منطقه «کوی امام رضا» خرم آباد احداث کردیم گفت: زمین مورد نیاز این فضای آموزشی از سوی سپاه استان تامین شد.
بهاروند بیان داشت: در مجموع امسال ۱۷ پروژه آموزشی با ۴۷ کلاس درس در استان احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر اعتبارات لازم تامین شود تا قبل از ایام عید نزدیک به ۲۰۰ کلاس درس در استان احداث می کنیم گفت: در زمینه اعتبارات محدودیت هایی وجود دارد.
۶ هزار متر مربع فضای آموزشی در حال احداث است
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه مدرسه سازی در استان طی سال مالی گذشته بیان داشت: از این میزان ۱۲۷ میلیارد تومان از سوی خیرین کمک شده است.
بهاروند تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ تفاهم نامه با احداث ۵۶ کلاس درس داشتیم، امسال ۳۴ تفاهم نامه برای ساخت ۱۵۸ کلاس درس در استان منعقد شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نزدیک به شش هزار متر مربع فضای آموزشی در استان با مشارکت خیرین در دست اجرا داریم گفت: غیر از کمک خیرین و اشخاص حقیقی، ما کمک موسسات و نهادها را نیز داشته ایم.
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اجرای طرح های «آجر به آجر» و «صحن حرم، مدرسه است» تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، مردم یک میلیارد تومان برای احداث فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی در استان در نظر گرفته شد که قرار است طی روزهای آتی پرداخت شود.
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت ما است
بهاروند در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت احداث فضاهای آموزشی در مناطق محروم لرستان عنوان کرد: در این راستا خیرین، نهادها و موسسات مختلف می توانند در این مناطق اقدام به ساخت مدرسه کنند.
وی، اتمام و تکمیل پروژه های نیمه تمام را سیاست اصلی اداره کل نوسازی مدارس در استان عنوان کرد و گفت: با این وجود اگر خیرین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز احداث فضاهای آموزشی را تامین کنند، ما آمادگی داریم که مابقی این اعتبار را تامین کنیم.
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تاکید کرد: همچنین در مناطق محروم اگر خیرین ۳۰ درصد از این اعتبارات را تقبل کنند باز هم نوسازی مدارس آمادگی تامین مابقی اعتبارات را دارد.
بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود از تعمیر سیستم های گرمایشی مدارس استان خبر داد و گفت: بر اساس انعقاد قرارداد با پیمانکار این امر در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد. امیدوارم از خبر احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین راضی بوده باشید.

احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۴۲:۰۶