اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای بهار

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای بهار عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار سایت احکام از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای بهار برای سومین سال خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.
وی با بیان اینکه این طرح در سطحی بالغ بر ۳۶ هزار و ۹۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان اجرا می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زارها افزایش بهره‌وری در واحد سطح و تولید در اراضی آیش با کشت محصولاتی مانند گلرنگ، کاملینا، حبوبات دیم و نباتات علوفه‌ای دیم است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: افزایش تولید در دیم‌زارها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه دیم قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان مورد نظر قرار گرفته است.
اکبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته است، گفت: حدود ۳۸ درصد اراضی کشاورزی شهرستان بهار دیم است که با به کارگیری شرکت‌های ترویجی، مراکز خدمات غیر دولتی و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان طرح جهش امکان افزایش تولید و بالا بردن در آمد کشاورزان میسر است. امیدوارم از خبر اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای بهار راضی بوده باشید.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای بهار  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۹ ۰۲:۴۴:۴۹