اتصال ۲۲۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر اتصال ۲۲۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات مجتبی صارمی در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام، اظهار داشت: امروز نقش و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه خدمات الکترونیکی در تمامی ابعاد زندگی جوامع و انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به حوزه توسعه ارتباطات روستایی در استان، عنوان کرد: در این راستا روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آنها هزار و ۵۶۹ مورد بوده در استان وجود دارد که حدود ۳۰۰ روستای در استان مشکل «دی تا» دارند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: بر اساس مجوز و اعتباری که ما از وزارت ارتباطات گرفتیم و به اپراتورهای ابلاغ کردیم، تا پایان سال گذشته، حدود ۹۲ روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم.
صارمی با بیان اینکه برنامه داریم که حدود ۲۲۵ روستای دیگر را طی امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم، گفت: بر اساس برنامه ابلاغی روستاهای بالای ۲۰ خانواری که مشکل «دی تا» داشتند را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه اولویتی که از سوی وزارت برای ما تعیین شده فعلاً روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، تصریح کرد: از سال آینده این برنامه ریزی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک، افزود: سال گذشته با همکاری اپراتور همراه اول بخشی از این مشکل حل شد.
صارمی با بیان اینکه بخشی از عوارضی اول تا قبل از تونل «پونه» را رفع مشکل کردیم، ادامه داد: بعد از تونل «پونه» در حدود هفت کیلومتر از آزاد راه با مشکل عدم انتن دهی تلفن همراه مواجه بودیم که اپراتور ایرانسل تعهد داشت آن را انجام دهد. امیدوارم از خبر اتصال ۲۲۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات راضی بوده باشید.

اتصال ۲۲۵ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۲ ۰۲:۳۹:۵۸