ابراز تاسف گروندبرگ از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش
بس یمن

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ابراز تاسف گروندبرگ از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش
بس یمن
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش بس در این کشور ابراز تأسف کرد.
بر اساس این گزارش، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در عین حال گفت که به مذاکرات با تمام طرف‌ها به منظور دستیابی به توافق در سریع‌ترین زمان ادامه خواهد داد.
گروندبرگ همچنین خودداری از اقدامات تحریک آمیزی را که می‌تواند به تشدید تنش‌ها در یمن منجر گردد، خواستار شد.
گفتنی است، آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از آن ۲ بار نیز تمدید شد و امروز (یکشبه، دوم اکتبر) به پایان می‌رسد. روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد. این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.
بر همین اساس، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هشداری آشکار به شرکت‌های کشتیرانی که برای کشورهای دشمن کار می‌کنند، بیان کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذار، دریایی، نفتی و… خارجی و محلی که در سراسر خاک جمهوری یمن فعالیت می‌کنند، برای در امان ماندن از هرگونه حادثه به اخطارها و دستورات ما گوش داده و آب‌های ساحلی و اقتصادی یمن را ترک کنند، زیرا که تبعات هر اتفاقی متوجه خود آنها خواهد بود.
پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن و هیئت همراه، تاکید کرده بود که پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان خواسته اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد ما با تمدید آتش بس موافقت نخواهیم کرد و موافقت ما با آتش بس بدون بهبود شرایط، به منزله موافقت با ادامه محاصره و جنگ علیه ملت عزیز یمن است، ظلم حاصل از محاصره علیه مردم یمن در مقایسه با خواسته‌های انسانی ساده بسیار بزرگ است. امیدوارم از خبر ابراز تاسف گروندبرگ از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش
بس یمن
راضی بوده باشید.

ابراز تاسف گروندبرگ از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش
بس یمن  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۳ ۰۲:۳۸:۲۳