آکار: اجازه نمی‌دهیم یونان ما را در مقابل عمل انجام شده قرار
دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آکار: اجازه نمی‌دهیم یونان ما را در مقابل عمل انجام شده قرار
دهد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه در دیدار برخط با فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش کشورش با بیان اینکه یونان با مطالبات غیرمنطقی، اقدامات تحریک آمیز و لفاظی‌های تهاجمی همچنان به افزایش تنش ادامه می‌دهد، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد تا ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.
وزیر دفاع ترکیه در این باره ادامه داد: کسانی که به دنبال آینده خوبند باید از اشتباهات گذشته درس بگیرند.
خلوصی آکار با بیان اینکه به انواع اقدامات غیرقانونی یونان در عرصه دیپلماتیک و میدانی پاسخ‌های لازم داده شده، افزود: انتظار داریم برخی از سیاستمداران و شخصیت‌های نظامی آتن مواضع ناسازگار و تحریک آمیز خود را که برای مصرف داخلی بیان می‌کنند، کنار گذاشته و بر حل مشکلات از طریق گفتگو متمرکز شوند.
وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد: ما با قاطعیت از حقوق و منافعمان در دریاها و آسمان‌های خود محافظت می‌کنیم و با الهام از اجدادمان برای دستیابی به صلح در منطقه و جهان تلاش خواهیم کرد.
وی همچنین با تاکید بر قاطعیت ترکیه در حفظ امنیت مرزهای خود گفت: نیروهای مسلح ترکیه امنیت مرزها را تضمین کرده و با همه گروه‌های تروریستی به ویژه پ ک ک / پ ی دی، داعش و فتو در داخل و خارج از مرزها مبارزه می‌کنند.
در همین ارتباط، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته گفت: اکنون ما خودمان موشک تولید می‌کنیم و البته که این مسئله یونان را می‌ترساند. وقتی در مورد موشک «تایفون» صحبت می‌کنیم، یونان می ترسد و می‌گوید این موشک می‌تواند آتن را هدف قرار دهد. این موشک می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا اگر یونان دست از اقدامات تحریک آمیز برندارد و به رویکرد خود در خصوص تسلیح جزایر دریای اژه ادامه دهد، ترکیه باید کاری انجام دهد. اگر یونان آرام نگیرد و اقدامات تحریک آمیز را متوقف نکند، ما دست بسته نخواهیم بود و هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح ترکیه به آتن حمله خواهند کرد.
روابط یونان و ترکیه برای مدت طولانی با تنش همراه بوده و تنش‌ها نیز به دلیل اتهامات ترکیه علیه یونان مبنی بر نظامی کردن جزایر یونانی در شرق دریای اژه تشدید شده است. امیدوارم از خبر آکار: اجازه نمی‌دهیم یونان ما را در مقابل عمل انجام شده قرار
دهد
راضی بوده باشید.

آکار: اجازه نمی‌دهیم یونان ما را در مقابل عمل انجام شده قرار
دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۳ ۰۲:۴۰:۰۸