آمریکا ۳ مقام ارشد کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا ۳ مقام ارشد کره شمالی را تحریم کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، پس از آنکه پیونگ یانگ ماه گذشته تازه ترین و بزرگترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را انجام داد، ایالات متحده آمریکا سه مقام ارشد کره شمالی را که با برنامه تسلیحاتی این کشور در ارتباط هستند، مورد تحریم قرار داد.
بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که جون ایل هو، یو جین و کیم سو جیل را که اتحادیه اروپا طی ماه آوریل تمام آنها را در فهرست تحریم های خود قرار داده بود، تحت تحریم قرار داده است.
در بیانیه وزارت امور خزانه داری آمریکا آمده است که جون ایل هو و یو جین در توسعه تسلیحات کره شمالی نقش اساسی ایفا کرده اند.
این بیانیه می افزاید که کیم سو جیل نیز بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ سمت مدیر دفتر سیاسی ارتش کره شمالی را برعهده داشته و بر اجرای تصمیمات مربوط به برنامه تسلیحاتی این کشور نظارت داشته است.
این در حالی است که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان حضور در یک رویداد اندیشکده ای گفته بود که ایالات متحده به زودی مجموعه جدیدی از اقدامات محدودکننده را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.
سالیوان روز چهارشنبه در جریان رویدادی که به میزبانی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی برگزار شد، گفت: «ما مجموعه جدیدی از اقدامات تحریمی را در در پیش داریم.»
مشاور بایدن به حاضران در مراسم گفت که کره شمالی به طور کامل تلاش های صادقانه ایالات متحده برای مشارکت در گفتگو برای حل و فصل مسائل دوجانبه بر سر برنامه تسلیحات هسته ای را رد کرده است.
سالیوان باحضور درمرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «پیونگ‌یانگ امروز به‌طور کامل اقدامات صادقانه را رد می کند، در صورتی که آنها [کره شمالی] تصمیم گرفتند روش متفاوتی اتخاذ کنند و درگیر گفتگو شوند، ما آماده بررسی گام‌های عملی هستیم. گام هایی که امنیت منطقه‌ای را افزایش می‌دهد و به منافع هر دو طرف رسیدگی خواهد کرد.»
اظهارات سالیوان در حالی بیان می شود که کره شمالی از آغاز سال ۲۰۲۲ ده ها آزمایش موشکی انجام داده است و در برخی موارد به طور همزمان چندین موشک شلیک کرده است. امیدوارم از خبر آمریکا ۳ مقام ارشد کره شمالی را تحریم کرد راضی بوده باشید.

آمریکا ۳ مقام ارشد کره شمالی را تحریم کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۲ ۰۲:۳۷:۴۹