آمریکا پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نابود
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نابود
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «الکساندر وندیکتوف»، معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد موسوم به INF توسط آمریکا به طور یکجانبه فسخ شده است.
این مقام امنیتی روسیه همچنین افزود: پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به حالت تعلیق در نیامد، بلکه به طور یکجانبه توسط آمریکایی‌ها نابود شد؛ چون آنها ناگهان به صورت یکجانبه تصمیم گرفتند که به این پیمان عمل نکنند. در واقع، آنها فقط می‌خواستند مانع قانونی را برای توسعه موشک‌های هسته‌ای میان‌برد برای توسعه توان موشکی خود را از بین ببرند.
گفتنی است پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) میان رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رؤسای جمهوری وقت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در سال ۱۹۸۷ امضا شد. آنها تولید، خرید یا آزمایش موشک‌های زمینی با برد ۳۰۰ تا ۳,۴۰۰ کیلومتر را ممنوع کردند.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا در اسفندماه ۱۳۹۷ اعلام کرد که این کشور به صورت یکجانبه از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) خارج می‌شود.
پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داده بود که خروج آمریکا از پیمان موشک‌های ضد بالستیک و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) ممکن است باعث بروز رقابت گسترده تسلیحاتی با عواقب غیرقابل پیش بینی شود. وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اطمینان دارم همه ما از عقل و قدرت لازم برای غلبه بر بحران‌ها، حفظ و بهبود سیستم توافق‌نامه‌های نوین بین‌المللی و جلوگیری از گسترش سلاح‌ها برخوردار هستیم.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: رقابت جدید تسلیحاتی باعث خواهد شد که بسیاری از کشورها گزینه‌ای غیر از تولید سلاح‌ها و موشک‌های هسته‌ای برای حفظ امنیت ملی خود در اختیار نداشته باشند. اغلب این کشورها علوم و فناوری لازم برای تولید این گونه سلاح‌ها را دارند.
همچنین پیش از این نیز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در سخنانی تصریح کرده بود که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است. رئیس جمهور روسیه با متهم کردن واشنگتن به «تضعیف تمامی توافقات پیشین آمریکا و روسیه» در این خصوص تأکید کرد: این روسیه نبود که از پیمان ضد موشک‌های بالستیک (ABM) خارج شد، معاهده موشک‌های کوتاه برد هسته‌ای را تَرک کرد و از پیمان آسمان‌های باز بیرون رفت. همتایان آمریکایی ما این کارها را انجام دادند. آنها به آسانی تقصیرها را به گردن دیگران می‌اندازند و رسانه‌ها هم در راستای منافع کسانی حرکت می‌کنند که به آنها پول می‌دهند. ولادیمیر پوتین در این باره اضافه کرد: نظامیان ما در مرزهای کشومان مستقر هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: مسکو طرفدار ایجاد جو همکاری سازنده و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی است و بر همین اساس، یک طرفه توقف موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سایر مناطق جهان را به شرط خودداری شرکای آمریکایی از چنین اقداماتی ادامه می‌دهد. امیدوارم از خبر آمریکا پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نابود
کرد
راضی بوده باشید.

آمریکا پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نابود
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۴۹:۳۲