آمریکا و لیتوانی روابط امنیتی و اطلاعاتی خود را گسترش می
دهند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا و لیتوانی روابط امنیتی و اطلاعاتی خود را گسترش می
دهند
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، دفتر مطبوعاتی پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که نمایندگان وزارت دفاع آمریکا و لیتوانی بر سر گسترش همکاری در زمینه اطلاعاتی و نظامی توافق کردند.
بر اساس این بیانیه، «رونالد اس. مولتری»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعات و امنیت و «آرویداس آنوسوسکاس»، وزیر دفاع ملی لیتوانی روز جمعه رایزنی‌هایی لازم را در ارتباط با گسترش همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام دادند. آنها همچنین بر اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات برای اطلاع رسانی به رهبران در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل تاکید کردند. معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین لیتوانی را شریک اطلاعاتی استراتژیک آمریکا خواند.
در این بیانیه آمده است: «مولتری و آنوسوسکاس توافق کردند تا موضوعات همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی آینده مانند رقابت قدرت‌های بزرگ و مسائل فرامرزی را مورد بررسی قرار دهند تا امنیت قطب شمال و تغییرات آب و هوایی را نیز شامل شود.»
دو ماه پیش نیز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که شرکت مشترک ریتون-لاکهید مارتین قرار است بخشی از موشک‌های ضد تانک جاولین را برای کشور لیتوانی تولید کند. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «رایتون / لاکهید مارتین یک قرارداد اصلاحی به ارزش ۳۱۱۱۷۱۷۰۰ دلار برای تولید کامل جاولین JV دریافت کرد.»
گفته شده تولید این موشک‌ها بخشی از توافق قبلی آمریکا با لیتوانی برای فروش موشک‌های پیشرفته ضد تانک به آن هاست.
روابط لیتوانی با آمریکا از زمان جنگ روسیه در اوکراین گسترش یافته و کمتر از دو هفته پیش نیز، وزارت خارجه لیتوانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کارمند سفارت روسیه در «ویلنیوس» عنصر نامطلوب اعلام شده است. در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه لیتوانی در این خصوص آمده است: این فرد باید ظرف ۵ روز کشور را ترک کند. بیانیه مذکور اضافه می‌کند: نماینده سفارت روسیه در «ویلنیوس» امروز به وزارت خارجه لیتوانی احضار و موضوع به وی ابلاغ گردید.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، بهانه لیتوانی از این اقدام «انجام فعالیت‌هایی ناسازگار با وضعیت دیپلماتیک» این کارمند روسیه بیان شده است. در همین ارتباط، بر اساس تصمیم گیری مقامات لیتوانی در اواخر شهریور ماه، شهروندان روسیه با ویزای فعال شینگن نمی‌توانند وارد «ویلنیوس» شوند.
فرمان جنجالی مذکور در لیتوانی در حالی اجرایی شد که براساس آن وضعیت فوق‌العاده تا ۱۵ دسامبر تمدید خواهد شد و همزمان ورود اتباع روسیه، از جمله افرادی که دارای ویزای شینگن فعال هستند نیز ممنوع می‌شود. امیدوارم از خبر آمریکا و لیتوانی روابط امنیتی و اطلاعاتی خود را گسترش می
دهند
راضی بوده باشید.

آمریکا و لیتوانی روابط امنیتی و اطلاعاتی خود را گسترش می
دهند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۸ ۰۲:۴۳:۳۰