آمریکا مخالف تقویت روابط بین جریان‌های مختلف اسلامی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر آمریکا مخالف تقویت روابط بین جریان‌های مختلف اسلامی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حازم قاسم»، سخنگوی حماس به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر هیئت حماس به سوریه واکنش نشان داده و این گونه اظهارات را دخالت آشکار عنوان کرده است.
در همین ارتباط نیز سخنگوی حماس گفت: «اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که سفر هیئت حماس به سوریه را مورد حمله قرار داد، دخالت آشکار در امور داخلی این جنبش و بازتاب‌دهنده موضع دشمن صهیونیستی است که مخالف هرگونه تقویت روابط بین جریان‌های مختلف امت است و در تلاش برای تعمیق و تداوم اختلافات بین آن‌هاست.»
حازم قاسم همچنین افزود: «البته این را هم باید گفت که واشنگتن شریک حقیقی جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و امت (اسلامی و عربی) است.»
پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا با این ادعا که از سر گیری روابط سوریه و جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، به «ضرر فلسطینیان» است، به آغاز مجدد روابط طرفین تاخته بود. واکنش آمریکا به سفر هیئت حماس به سوریه از سوی «نِد پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته بود و او با حمله و انتقاد شدید از آغاز مجدد روابط بین دمشق و حماس، مدعی شده بود که این اقدام «در جهت منافع فلسطینیان» نیست. پرایس مدعی شد که هرگونه عادی‌سازی روابط بین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و حماس، هم می‌تواند به «منافع مردم فلسطین لطمه زده و هم تلاش‌های جهانی برای مقابله با تروریسم در این منطقه و ورای آن را تضعیف کند.»
جنبش مقاومت حماس روز چهارشنبه هیئتی را به سوریه اعزام کرد تا از این طریق روابط بین این جنبش مقاومت اسلامی و دمشق رفته رفته احیا شود. جنبش حماس به عنوان یکی از متحدان قدیمی سوریه، در سال ۲۰۱۲ روابط خود با دمشق را قطع کرد و ۱۵ سپتامبر سال جاری (۲۴ شهریور) اعلام کرد که پس از سال‌ها توقف فعالیت‌ها در دمشق، روابط خود با سوریه را از سر می‌گیرد؛ بیانیه‌ای که با استقبال جناح‌های مقاومت فعال در داخل و خارج فلسطین روبه‌رو شد.
در دیدار اخیر گروه‌های فلسطینی و رئیس جمهور سوریه توافق شد که روابط گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با دولت سوریه از سرگرفته شود و به زودی اقداماتی در جهت تقویت هرچه بیشتر آن انجام گیرد. دو طرف در این دیدار که در دمشق برگزار شد، نتایج گفتگوهای آشتی ملی در الجزایر و همچنین راه‌های تقویت این گفتگوها را مورد بحث و بررسی قرار دادند تا روند مصالحه با تشدید مقاومت مردمی علیه اشغالگری اسرائیل و جنایات مستمر آن در سرزمین‌های فلسطینی همخوانی داشته باشد.
قابل ذکر است که در هیئت گروه‌های فلسطینی «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «طلال ناجی» دبیرکل فرماندهی جبهه مردمی، «محمد قیس» دبیرکل سازمان صاعقه، «زیاد الصغیر» دبیر کل جنبش فتح انتفاضه، «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، «فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، «خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین، «یوسف مقده» دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس و «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در سوریه حضور داشتند.
دو روز پیش نیز، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرده بود که در مرحله آتی، شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط با سوریه به منظور خدمت به مبارزات ملت فلسطین به ویژه در سایه تشدید تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی خواهیم بود. «حازم قاسم»، در گفتگو با رادیو صوت الاقصی تصریح کرده بود که سفر هیئت بلندپایه حماس به سوریه همراه با هیئت‌های دیگر گروه‌های فلسطینی و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در راستای تقویت روابط با این کشور صورت گرفته است.
قاسم افزود که جنبش متبوعش مصمم است روابطی قوی و مستحکم با کشورهای پیرامون فلسطین اشغالی به منظور جلب هرچه بیشتر مواضع سیاسی در حمایت از مقاومت و پروژه آزادسازی فلسطین داشته باشد. وی اظهار داشت که در دیدار امروز بر کنار گذاشتن اختلافات گذشته و تقویت روابط حماس با سوریه به منظور خدمت به ملت و قضیه فلسطین تاکید شد و قبل از این دیدار، وساطت‌ها و گفتگوهایی بین دو طرف تحت حمایت همپیمانان منطقه‌ای انجام گرفته بود. امیدوارم از خبر آمریکا مخالف تقویت روابط بین جریان‌های مختلف اسلامی
است
راضی بوده باشید.

آمریکا مخالف تقویت روابط بین جریان‌های مختلف اسلامی
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۷:۱۳